پانزدهمین نشست مشترک مدیران معاینه فنی کلان شهر‌های کشور
پانزدهمین نشست مشترک مدیران معاینه فنی کلان شهر‌های کشور

به گزارش نوژان نیوز؛ مالکی گفت: هدف از برگزاری این نشست پیگیری امور صنفی و کارآمدی اثربخشی معاینه فنی است. داشتن معاینه فنی برای کلیه خودروهای مشمول مطابق قانون الزامی بوده و به جهت پایش خودروها از منظر آلایندگی و ایمنی اجرای صحیح آن در کاهش آلودگی هوا و تصادفات تاثیر گذار است. وى با […]


به گزارش نوژان نیوز؛

مالکی گفت: هدف از برگزاری این نشست پیگیری امور صنفی و کارآمدی اثربخشی معاینه فنی است. داشتن معاینه فنی برای کلیه خودروهای مشمول مطابق قانون الزامی بوده و به جهت پایش خودروها از منظر آلایندگی و ایمنی اجرای صحیح آن در کاهش آلودگی هوا و تصادفات تاثیر گذار است.

وى با بیان اینکه ستادهای معاینه فنی در بحث ساختار و تشکیلات سازمانی نیازمند حمایت مسئولین ذی ربط هستند، اظهار کرد: کلانشهرها با توجه به معضل آلودگی هوا دارای مختصات خاص خود بوده و قطعا معاینه فنی خودروها نیازمند پایش دقیق تری می باشند. مدتهاست که کلان شهرها با معضل الودگی هوا روبرو هستند که چاره اندیشی در این خصوص نیازمند هماهنگی همه دستگاه های ذیربط است. بدون تردید ستادهای معاینه فنی با توجه به جایگاه قانونی می توانند در افزایش اثر بخشی معاینه فنی و ایفای سهم خود در کاهش الودگی هوا نقش آفرینی کنند. با توجه به اهمیت معاینه فنی و نقش پر رنگ ان در کاهش الودگی هوا بدون تردید این فرایند نیازمند به بروزرسانی در بحث قوانین و هم افزایی کلان شهرها و همراستایی کلیه بخش های داری مسئولیت در این حوزه است. بحث بازنگری و تغییر سطح پایش آلایندگی خودروها در کلان شهرها مهم است. ما نیاز داریم در این خصوص روی قوانین مربوطه بازنگری کنیم.

در ادامه شادی مالکی به بیان اقدامات ستاد معاینه فنی تهران در ۷ ماه اخیر با دو رویکرد ارتقا بهره وری اجرای برنامه های کمی و کیفی معاینه فنی خودروها در شهر تهران و استفاده بهینه از ظرفیت مراکز پرداخت و خاطرنشان کرد: در این دوره تمهیداتی اندیشیده شد تا از ظرفیت مراکز معاینه فنی در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان بهره برداری و استفاده بهینه گردد. بدون تردید راه اندازی خدمات خودرویی متنوع در مراکز براساس نیاز مشتریان می تواند در کاهش سفرهای درون شهری و اتلاف وقت شهروندان و کاهش مصرف سوخت موثر باشد.سعی گردیده که در رویکرد جدید خدمات به نحوی باشد که شهروندان تهرانی بتوانند مشکلات خودرویی خود را در مراکز برطرف نمایند. حتی با نیروی انتظامی صحبت کردیم که بحث تعویض پلاک هم در یکی دو مرکز انجام بشود. گفتنی است با هدف چابک سازی و افزایش بهره وری راهبری تعدادی از مراکز معاینه فنی شهر تهران به بخش خصوصی واگذار گردیده چراکه بخش خصوصی با هزینه‌های کمتری برای پیشبرد اهداف کمک می‌کند.

وى گفت: راه اندازی یک واحد تعمیرگاهی ویژه بانوان در مرکز شهید آبشناسان ، خط معاینه فنی ویژه بانوان در مرکز نیایش ، راه اندازی مرکز تخصصی تاکسی در مرکز شهید چمران به نحوی که خدمات معاینه فنی به صورت رایگان به رانندگان ارائه شده و خدمات جانبی با لحاظ درصد تحفیف به رانندگان داده می‌شود بخشی از اقداماتی است که در چندماه اخیر انجام گردیده است.



منبع خبر