تعیین وضعیت اراضی بلاتکلیف شهرجدید مهستان
تعیین وضعیت اراضی بلاتکلیف شهرجدید مهستان
عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرجدید مهستان استان البرز اعلام کرد: تعیین وضعیت برخی اراضی واگذار شده به افراد حقیقی و حقوقی این شهر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نوژان نیوز، “ذبیح الله زارع” با بیان اینکه عزم شرکت عمران شهر جدید مهستان برای تعیین تکلیف اراضی واگذار شده بدون عملیات ساخت و ساز جدی است،گفت : طی ماه های اخیر ۳۳ خریدار حقیقی و حقوقی زمین در این شهر خلع ید و۹۳ اظهار نامه فسخ شد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته تعداد زیادی از اراضی شهر جدید مهستان با کاربری‌های مسکونی، مذهبی، فرهنگی، هنری، درمانی، صنعتی، آموزشی، اداری، انتظامی و تجاری به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است و به رغم تعهدات قراردادی تعدادی از اراضی موصوف، منجر به ساخت و ساز و بهره‌برداری نشده است.

زارع اظهار کرد: برای پاسخگویی به مطالبات مردمی مبنی بر کمبود امکانات عمومی، با تصمیم شرکت عمران شهرجدید مهستان، خریداران اراضی در اسرع وقت بایستی نسبت به اخذ پروانه و ساخت و ساز اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت شرکت عمران شهر جدید مهستان مطابق مفاد قرارداد فیمابین و همچنین قانون جهش تولید مسکن، با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به بازگرداندن اراضی اقدام خواهد کرد.

شهرجدید مهستان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر با تکمیل واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن جمعیت آن از ۵۰۰ هزار نفر فراتر خواهد رفت.