داوطلبان انتخابات از انجام اقدام تبلیغاتی خودداری کنند
داوطلبان انتخابات از انجام اقدام تبلیغاتی خودداری کنند
رییس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه در مقابل هیچ فرد یا جریانی از حرکت در مسیر قانون کوتاه نخواهیم آمد، گفت: از همه متقاصیان انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست داریم از روز ثبت‌نام قطعی تا اعلام نهایی نتایج بررسی صلاحیت‌ها، رعایت قانون را ملاک دانسته و از هرگونه اقدام شائبه برانگیز تبلیغی له یا علیه دیگران، خودداری کنند.

به گزارش نوژان نیوز، “مرتضی ولی پوری” با بیان اینکه چهار اصل سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت، نصب‌العین همه مجریان، ناظران و عوامل اجرایی خواهد بود افزود: در برگزاری انتخابات آنچه مسلم است رعایت انصاف، امانت‌داری و اجرای قانون بوده و در این مسیر انتخاب مردم ملاک و قابل احترام است.
وی تاکید کرد: در تمام مراحل انتخابات نظارت لازم وجود دارد و اخبار و گزارشات از سوی نهادهای مربوطه رصد و مورد اقدام قرار می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان البرز با اعلام اینکه آخرین مهلت رفع نقص مدارک متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس دوم مهرماه است افزود: شرط اصلی ثبت‌نام قطعی داوطلبان در انتخابات مجلس، رفع نقص مدارک و اخذ کد رهگیری با طی مراحل صحت‌سنجی شش‌گانه است.

ولی پوری بیان کرد: دوم مهرماه آخرین مهلت برای رفع نقص و مغایرت پیش ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس و آماده شدن برای ثبت نام قطعی در ۲۷ مهرماه است.
وی افزود: شرط اصلی ثبت‌نام قطعی، رفع نقص مدارک و اخذ کد رهگیری با طی مراحل صحت‌سنجی شش‌گانه در مرحله پیش ثبت‌نام است.
ولی پوری ادامه داد: تمام اقدامات رفع نقص، بارگذاری مدارک و ارایه سند جدید دال بر صحت مدارک و اظهارات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بعد از بارگذاری مستندات جدید در سامانه وزارت کشور، استعلامات لازم مجددا از مراجع شش‌گانه انجام خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: در صورت صحت‌سنجی مدارک از سوی مراجع ذی‌مدخل پیامک حاوی کد رهگیری برای این دسته از متقاضیان ارسال خواهد شد و می‌توانند از ۲۷ مهرماه به‌مدت یک‌ هفته ثبت‌نام قطعی را انجام دهند.

ولی پوری خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام قطعی، مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی مراجع قانونی انجام و نتیجه آن برابر قانون انتخابات در زمانبندی‌های مشخص اعلام خواهد شد و با توجه به شرایط یکسان برای همه تایید صلاحیت‌شدگان در ارائه برنامه‌ها، از طریق رسانه و شبکه‌های پر مخاطب مورد توجه جدی است و دولت سیزدهم به ویژه مجریان انتخابات، خود را مکلف به رعایت عدالت و حرکت در مسیر راهبرد ترسیمی مقام معظم رهبری می‌دانند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: این استان با ۲۰ درصد، بیشترین آمار متقاضیان زن برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داد .

وی اضافه کرد: بر اساس آمار پیش ثبت‌نام روزانه در سامانه جامع انتخابات، در روز اول ۲۱۶ نفر، روز دوم ۱۶۱ نفر، روز سوم ۱۷۶ نفر، روز چهارم، ۱۱۲ نفر، در روز پنجم ۱۳۰ نفر و در آخرین روز نیز ۳۱۸ نفر نسبت به پیش ثبت نام خود در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir اقدام کردند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در خصوص ترکیب سنی متقاضیان یادآور شد: از این تعداد ۲۱ درصد متقاضیان بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۶ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۳ درصد بین ۵۰ تا ۵۵ سال و ۲۷ درصد نیز بین ۵۵ تا ۷۵ سال دارند.
وی همچنین در خصوص ترکیب جنسیتی متقاضیان یاد آورشد: ۲۶۲ نفر از متقاضیان معادل ۲۰ درصد بانوان و یک هزار و ۶۰ نفر معادل ۸۰ درصد آقایان هستند.

استان البرز سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.