عامل برداشت از حساب شهروندان اصفهانی با “همراه بانک جعلی” دستگیر شد
عامل برداشت از حساب شهروندان اصفهانی با “همراه بانک جعلی” دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی و انتشار "همراه بانک جعلی" مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه بیش از ۷۰۰ میلیون ریال بصورت غیرمجاز در چند مرحله از حساب بانکی آنها برداشت شده است، بررسی این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت:در بررسی‌ها مشخص شد که شاکیان قصد دانلود همراه بانک یاد شده را داشتند که با جستجوی نام آن در گوگل وارد نخستین سایت شده ولی پس از نصب آن موفق به انجام عملیات بانکی نشده و پس از دقایقی متوجه برداشت غیرمجاز ۷۰۰ میلیون ریال از حساب خود شدند.

رئیس پلیس فتا اصفهان تصریح کرد: کارشناسان موفق به شناسایی متهم و دستیابی به هویتی او که با طراحی اپلیکیشن جعلی “همراه بانک” اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران و برداشت از حساب آنها کرده بود، شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از مُحرز شدن هویت متهم و جمع‌آوری مستندات، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد که برای دریافت همراه بانک به سایت رسمی بانک یا مارکت های نرم افزاری معتبر مراجعه و از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنند و صرفا به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهانه ساخت درمانگاه در فلاورجان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه ساخت درمانگاه اقدام به فریب شهروندان فلاورجانی و دریافت کمک های مردمی به ارزش یکصد میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان فلاورجانی مبنی بر اینکه فردی به بهانه ساخت درمانگاه از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی این موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی مأموران مشخص شد که متهم که در سک درمانگاه در حال ساخت در فلاورجان مشغول بکار بوده است با فریب تعدادی از شهروندان و سوء استفاده از نیت خیرخواهانه آنها با عنوان کمک به ساخت و تکمیل این درمانگاه، یکصد میلیارد ریال در قالب زمین، ملک، طلاجات و وجوه نقد از شهروندان این خطه کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان تصریح کرد: متهم متواری که دارای سابقه‌های متعدد کیفری در زمینه جعل، کلاهبرداری، سرقت و دیگر موارد بود، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی اصفهان با اشاره به این که متهم با توجه به اعتراف به بزه ارتکابی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد که اجازه ندهند افراد کلاهبردار با چرب زبانی و تحت تأثیر قرار دادن احساساتشان، آنها را فریب داده و به اهداف شوم خود برسند و چنانچه قصد کمک خیرخواهانه دارند، از طریق مراکز معتبر و قانونی نسبت به این امر اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا