مشارکت حداکثری مردم در انتخاب نمایندگان اصلح نقش موثری دارد
مشارکت حداکثری مردم در انتخاب نمایندگان اصلح نقش موثری دارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری نقش موثری را در انتخاب اصلح ایفاء می کند.

به گزارش نوژان نیوز،حسن مددی ” در نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی عمومی در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: در موضوع انتخابات همه باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای با توجه به هجمه های معاندان نظام اسلامی شاهد باشیم .

مددی تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی در حضور پرشور مردم و سلامت انتخابات باید نقش داشته باشند و راهبردهای رهبر معظم انقلاب در بحث رقابت ، سلامت ، امنیت و مشارکت را مدنظر قرار دهند.

دادستان مرکز استان البرز اضافه کرد: تغییراتی دراین دوره از انتخابات در قانون مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم و با توجه به اهمیت موضوع انتخابات حوزه رسیدگی و تحقیقات قضایی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: اهالی رسانه نقش موثری را در بحث حضور حداکثری دارند که دراین راستا مطالبه گری خواسته های مردمی نیز باید مدنظر باشد .

مددی گفت: نقش رسانه در استان البرز پویا و فعالتر از گذشته شده و همانطور که در ۲۲ بهمن نقش آفرینی داشتند مطمئنا در حضور حداکثری آحاد مردم در پای صندوق های رای تاثیر گذار خواهند بود .

حقوق عامه مردم به جد پیگیری می شود

دادستان مرکز استان البرز در ادامه گفت: حقوق عامه مردم به جد پیگیری می شود و اهالی رسانه نیز به عنوان بخشی از مردم مدنظر هستند و مطالبات آنان مورد توجه است .

مددی افزود: یکی از مطالبی که رسانه ها مورد تاکید دارند بحث اینترنت و ابزارهای اطلاع رسانی برای مقابله با رسانه های معاند است که این مهم نیز به جد پیگیری می شود .

 

انتخابات بارزترین نماد مردم سالاری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز نیز بیان کرد: انتخابات بارزترین نماد مردم سالاری است که رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی باعث تقویت بنیان های مردمی می شوند.

” فرید نجف نیا” افزود: رسانه ها با مطالبه گری ، انتقال دانش و روشنگری نقش موثری را در عرصه اطلاع رسانی ایفا می کنند .

وی گفت: با حضور هوشمندانه مردم، مقبولیت حاکمیت بارها در عرصه های سرنوشت ساز کشور به اثبات رسیده و این بار پدر انتخابات پیش رو نیز قطع به یقین حماسه ای را خلق خواهند داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز اضافه کرد: نقش روشنگری اصحاب رسانه در بیان واقعیت ها برای مردم امر انکارناپذیر است و باید همه مسوولان به این مهم توجه کنند .

وی ادامه داد: در بحث جرایم انتخاباتی ۲۲ جلسه داشتیم که ۱۰۹ مصوبه نتیجه آن بوده و این موید آن است که عزم و اراده جدی برای انتخاباتی سالم ، پرشور با همراهی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی دراستان البرز شکل گرفته است .

 

تایید صلاحیت ۷۵ درصد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه این نشست از تایید صلاحیت ۷۵درصد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

” مرتضی ولی پوری ” گفت: داوطلبان انتخاباتی تا ۱۵ روز قبل از انتخابات می توانند حوزه انتخابات خود را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۱ داوطلب ثبت نامی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز سه نفر تایید شده اند و فرصت جابجایی، انتقال برای داوطلبان خبرگان رهبری تمام شده است .

رییس ستاد انتخابات استان البرز بیان کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند .

انتخابات مظهر اراده و اقتدار نظام اسلامی است

وی انتخابات را مظهر اراده و اقتدار نظام اسلامی خواند و افزود: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام اسلامی است و دشمنان درصدد هستند تا مردم را دلسرد کنند .

ولی پوری گفت: به هر میزان حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر شود در امنیت ملی کشور موثر خواهد بود و دراین زمینه رسانه ها به عنوان افرادی که مورد وثوق مردم هستند موثر هستند .

وی یاد آورشد: دشمن دست از توطئه چینی بر نمی دارد، وظیفه رسانه مقابله با دشمن است چراکه اهمیت کارکرد رسانه برهیچ کس پوشیده نیست .

معاون استاندار البرز خطاب به رسانه ها تاکید کرد: آنچه در توان دارید به عنوان رکن چهارم دموکراسی بکار گیرید و در آگاه سازی مردم کمک کنید .

وی بیان کرد: امروز باید دستاوردهای نظام اسلامی را هرچه بیشتر برای مردم توضیح داد چراکه دشمن در جبهه جنگ نرم دست بردار نیست .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.