مقابله با تحریف دشمنان مهمترین وظیفه اندیشمندان است
مقابله با تحریف دشمنان مهمترین وظیفه اندیشمندان است
امام جمعه طالقان تحریف را حربه امروز دشمنان اسلام خواند و گفت: مقابله با تحریف مهمترین وظیفه اندیشمندان و متفکران است.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین “سید فضل اله حسینی” در مراسم چهل و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله طالقانی افزود: امروز عصر تحریف دینی، تاریخی، مفاهیم اسلامی و انسانی است.

وی بیان کرد: مقدس ترین واژه بشری نیز یعنی آزادی تحریف شده بنابراین در این عصر که باید با دقت نظر هرچه بیشتر مراقبت لازم را داشت.

امام جمعه طالقان ادامه داد: آیت الله طالقانی عمر خود را صرف برپایی حکومت اسلامی و اسلام سیاسی کرد.

وی تاکید کرد: این مجاهد نستوه از جهت فکری و عملی تلاش بسیاری برای برپایی حکومت اسلامی داشت بطوریکه زندانی هم کشید.

امام جمعه طالقان یادآورشد: کسانی که آیت الله طالقانی را قبول دارند ، ولایت فقیه و حکومت اسلامی را پذیرفته اند.

وی با بیان اینکه آیت الله طالقانی مانند بسیاری اندیشمندان اسلامی از جمله شهید بهشتی خصایص ویژه خود را داشت افزود: کسی که از آیت الله طالقانی حرف می زند روحانیت و انقلاب را قبول دارد.

امام جمعه طالقان، آیت الله طالقانی را انسانی با صداقت، با وفا و صریح معرفی کرد که این کلمات خود تحریف شکن است.

 

آیت الله طالقانی ارتباط بین امام و جوانان برقرار کرد

آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنرانی خود به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همراهی که آیت الله طالقانی داشت پرداخت.

وی افزود: تحریف آیت الله طالقانی به دلیل جمله حضرت امام در خصوص این شخص بزرگوار بود که فرمودند برای من برادر و برای اسلام ابوذر بود.

فرحانی یادآورشد: آیت الله طالقانی ارتباط را بین دانشگاهیان، حوزویان با امام (ره) برقرار کرد البته از اقدامات مثمر ثمر حضرت آیت الله خامنه ای نیز در این زمینه نباید غافل شد.

وی بیان کرد: امام اگر توانست جبهه کفر راشکست دهد به این دلیل است که طالقانی ، مطهری، بهشتی و سید علی خامنه ای داشت.

فرحانی افزود: بنابراین شاگردان امام (ره) انقلابی را به ثمر رساندند و جوانانی را پای انقلاب آوردند که غربزده ها و توده ای ها دنبالشان بودند.

وی تاکید کرد: طالقانی شدن یک عمر جهاد علمی و معنوی را می طلبد و امروز تریبون در اختیار سید علی خامنه ای(مدظله) قرار گرفته که ادامه دهنده زبان گویای طالقانی است.

فرحانی گفت: شاگردان امام از هیچ همه چی درست کردند امروز باید ما ببینیم چکار کردیم ، بنابراین وقتی با ولایت فقیه و قرآن باشیم می توانیم پرچم اسلام را به اهتزاز درآوریم.

وی افزود: وقتی سید علی خامنه ای رهبر انقلاب شدند کشور مشکلات بسیاری داشت از جمله تهاجم دشمنان در ابعاد مختلف ، اما رهبر انقلاب گفت می توانید.

این نماینده مردم در خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز دشمنان دنبال تحریف این اصول مهم انقلاب اسلامی هستند و انقلاب به برکت سردار سلیمانی، رهبر انقلاب و بسیاری مجاهدان در عرصه بین‌الملل بالنده است.

وی با اشاره به تاکید سردار سلیمانی به ارتباط قلبی با رهبر انقلاب گفت: ارتباط قلبی با رهبر کسی دارد که با مردم باشد.

در این مراسم مردم شهرستان طالقان پس از سوگواری برای رحلت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در سوگ مجاهد نستوه آیت الله طالقانی اشک ماتم ریختند.