شرایط سفر زیارتی همراه با آرامش به مشهد فراهم شود
شرایط سفر زیارتی همراه با آرامش به مشهد فراهم شود
وزیر کشور با بیان اهمیت خدمت رسانی به زائران دهه پایانی صفر گفت: شرایط سفر زیارتی به مشهد همراه با آرامش و آسایش در این ایام باید فراهم شود.

به گزارش نوژان نیوز، «احمد وحیدی» در بازدید از طرح «هم محله‌ای» امام رضا (ع) به اتفاق استاندار خراسان رضوی با اشاره به پیش بینی حضور هشت میلیون نفر طی دهه آخر صفر در مشهد مقدس افزود: مسوولان استانی باید با برنامه ریزی مناسب همه امکانات لازم را برای خدمت رسانی مناسب به مردم پای کار بیاورند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: پویش مردمی “هم‌محله‌ای امام رضا” (ع) یکی از اقداماتی است که با محوریت مردم مشهد شکل‌ گرفته است و با حمایت جمع زیادی از مردم، کسبه و تشکل های مردمی و چهره های فرهنگی، اجتماعی این کلانشهر اجرا می شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان اینکه مشهدی‌ها در قالب پویش هم محله ای امام رضا به زائران بارگاه رضوی خدمات ارائه می دهند، افزود: سال گذشته هر شب توانستیم ۸۰ هزار نفر را با محوریت مساجد به صورت رایگان اسکان دهیم.

وی با اشاره به تفاوت های دهه پایانی صفر امسال با سالهای گذشته، بیان کرد: امسال دهه پایانی صفر با پایان تابستان همزمان شده و این تقارن باعث همراه شدن موج مسافرت های پایان تابستان با موج زائران دهه پایانی صفر شده است و شاهد اوج گیری حجم ورود مسافر به مشهد هستیم.

مسوول قرارگاه هم محله ای امام رضا(ع) گفت: قرارگاه هم محله ای امام رضا(ع) در امور مساجد استان به‌صورت خودجوش و با همکاری ۳۰۰ مسجد در مشهد، فعالیت خود را از اولین روزهای دهه پایانی ماه صفر آغاز کرده است.

امیر حسین احمدی نیاز ادامه داد: سه روز از آغاز به کار این پویش می‌گذرد و بر اساس آمار به دست آمده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش تماس از سوی مجاوران و زائران داشته است.

وی بیان داشت: در قالب طرح هم‌محله امام رضا(ع) که برای دومین سال همزمان با دهه پایانی صفر در مشهد مقدس اجرا می شود، اسکان رایگان زائران در چهار عرصه شامل مساجد، منازل و مدارس علمیه، حمل و نقل رایگان، نذر خدمت و مهارت و موکب‌داری زیر نظر امور مساجد استان به زائران ارائه می‌شود.

مجاوران هم محله ای امام رضا(ع) و زائران آن حضرت می‌توانند برای ارائه و دریافت خدمت با تلفن ۰۵۱۳۲۰۱۲۰۴۰ تماس حاصل و یا به آدرس Zaer.masjedona.ir مراجعه نمایند.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان و بسیاری از خطه‌های دیگر کشور در دهه آخر ماه صفر است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا