۳۲۰ هزار روستایی البرز زیر چتر بیمه رایگان هستند
۳۲۰ هزار روستایی البرز زیر چتر بیمه رایگان هستند
مدیر کل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد: ۳۲۰ هزار روستایی، عشایر افراد محروم از بیمه در این استان زیر چتر بیمه رایگان سلامت قرار گرفته اند.

به گزارش نوژان نیوز، داود زارع در این باره گفت: این حمایت بیمه ای با نگاه ویژه دولت سیزدهم در البرز محقق شده و بیمه شدگان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند هستند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان البرز آماده است تا افراد فاقد پوشش بیمه ای و نیازمند را به صورت رایگان زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

زارع تاکید کرد: هرهفته میزخدمت حضوری اداره کل بیمه سلامت استان البرز در مناطق کم برخوردار فعال است و نسبت به شناسایی افراد فاقد بیمه اقدام لازم به عمل می آید.پ

مدیرکل بیمه سلامت البرز از خانوارهای فاقد بیمه خواست برای برخورداری از مزایای بیمه سلامت به نشانی الکترونیکی csp.ihio.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: بیمه سلامت در بخش بستری ۹۵ درصد از هزینه های بیمارستانی و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را پوشش می دهد.

وی در خصوص آموزش پزشکان گفت: آموزش و پایش برای پزشکان و کارکنان سلامت در روستاها با استفاده از راهنماهای بالینی در قالب بازآموزی برای پزشکان در حوزه های مختلف از جمله تجویز آنتی بیوتیک ها، مراقبت دیابت، فشارخون، غربالگری و سایر موارد، در سالجاری اجرایی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز خاطرنشان کرد: هر چهار هزار نفر یک پزشک، هر هفت هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک و هر ۴۰ هزار نفر یک کارشناس بهداشت روان و یک کارشناس بهبود تغذیه خواهند داشت و این خدمات به تدریج ادغام می شود و امیدواریم توانبخشی را در سال آینده به بسته های خدمات در روستاها اضافه کنیم.

زارع گفت: همچنین در طرح بیمه رایگان ایرانیان افراد مشمول از دهک یک الی پنج به صورت صد در صد رایگان تحت پوشش قرار می گیرند و سایر دهک ها از دهک ۶ تا ۹ به ترتیب با پرداخت ۵۰،۴۰،۳۰،۲۰ درصد حق بیمه و دهک دهم با پرداخت صد درصد حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.

حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.