شرور منتشر کننده فیلم در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد
شرور منتشر کننده فیلم در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از دستگیری شروری که فیلم درگیری و شرارت خود را به منظور ایجاد رعب و هراس در مردم، در فضای مجازی منتشر می‌کرد، خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، جلال آفاقی اظهار کرد: بنابر گزارشات مردمی مبنی بر ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم و امنیت از سوی یک فرد شرور در یکی از محلات اردبیل، شب گذشته با هماهنگی با مراجع انتظامی و صدور دستورات قضایی لازم، این فرد در مخفیگاه خود دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد.

وی افزود: متخلف قبلا با یکی دیگر از اراذل و اوباش درگیر شده و به تازگی برای ایجاد رعب و وحشت در مردم، فیلم درگیری و شرارت خود را در فضای مجازی منتشر می‌کرد که دستگیر شد و طرف مقابل این فرد شرور نیز قبلا دستگیر شده بود.

دادستان اردبیل ادامه داد: مراحل مقدماتی و تکمیلی پرونده فرد شرور تازه دستگیر شده، در شعبه ویژه دادسرای اردبیل در حال انجام است و با توجه به اراده محکم دستگاه قضایی برای برخورد با عوامل ایجاد نا امنی و اخلال در امنیت مردم، شهروندان در صورت مشاهده مصادیق آن، موضوع را در هر ساعت شبانه روز به پلیس ۱۱۰ یا در ساعات اداری به سامانه ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری گزارش کنند تا قاطعانه با متخلفان برخورد شود.

خرداد ماه امسال فرمانده انتظامی استان اردبیل اعلام کرده بود که در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری دسته جمعی در شهر اردبیل و کری خوانی آنها در شبکه‌های اجتماعی و تحریک دوستان و اطرافیان جهت ایجاد نزاع و درگیری و برهم زدن امنیت و آرامش فردی و اجتماعی، ۱۰ نفر اراذل و اوباش در عملیات مقتدرانه پلیس دستگیر شدند.

به گفته سردار جواد تقوی، ماموران با انجام بررسی های تخصصی و با اشرافیت اطلاعاتی، محل حضور اراذل و اوباش را در یکی از شهرستان های استان اردبیل شناسایی کرده بودند و در پرونده مجرمانه اراذل و اوباش دستگیر شده سوابق متعدد دستگیری و انجام اعمال مجرمانه از جمله عربده کشی، اسلحه کشی ، اوباش گری، قدرت نمایی و برهم زدن امنیت و آرامش فردی و اجتماعی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، گفته بود: تحرکات و فعالیت‌های اراذل و اوباش و افراد متجری در رصد اطلاعاتی پلیس بوده و در صورت ارتکاب هرگونه اوباشگری و قانون شکنی پلیس هوشمندانه و مقتدرانه وارد عمل خواهد شد.

رضا قاسمیان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل طی روزهای اخیر به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ارتباط مردم و نیروهای امنیتی باعث شده است امنیت استان شرایط پایداری داشته باشد.

وی همچنین گفت: رفتارها ، تصمیم‌ها و ارتباطات مردم با نیروهای امنیتی بسیار مطلوب است و در امنیت روانی در این استان نیز اقدامات مناسبی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود ، دادستان ورود می‌کند تا مردم مطمئن باشند که دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی هم حاضر هستند تا مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و یکی از استان‌های امن کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا