بهسازی پیست دیزین کرج رو به پایان است
بهسازی پیست دیزین کرج رو به پایان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: پس از پیگیری های لازم با حمایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پیست بین المللی دیزین در مرحله نهایی بهسازی قرار گرفته است.

به گزارش نوژان نیوز،احمد افضلی” در جریان بازدید از بخش های مختلف و رصد وضعیت قطعات فنی تله کابین و کارگاه‌های پیست بین المللی دیزین کرج افزود: این پیست اسکی سال گذشته به دلیل غیراستاندارد بودن برخی تجهیزات تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه پیست بین المللی دیزین نماد گردشگری ورزشی البرز است، بیان کرد: متاسفانه طی سال های گذشته به دلیل عدم بروزرسانی و تعمیرات اساسی تجهیزات این مجموعه از سوی شرکت بهره بردار امکان بهره مندی ورزشکاران فراهم نشد بنابراین سازمان استاندارد نسبت به پلمپ آن اقدام کرد که منجر به زیان اقتصادی اهالی روستای ولایت رود و کاهش تردد گردشگران شد.

افضلی گفت : پیست بین المللی دیزین واقع در کیلومتر ۷۵ جاده کرج – چالوس به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز و شهر کرج دارای چهار خط تله کابین، سه خط تله سبز و تله اسکی است و همه ساله میزبان ورزشکاران و گردشگران ملی و بسیاری از سراسر جهان است که باید به وضعیت سابق خود بازگردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه در مسیر دسترسی به این پیست تعدادی هتل قرار دارد که می تواند امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را فراهم کند، یادآور شد: در زمان حاضر مدیریت این مجموعه به شرکت تعاونی توسعه روستایی ولایت رود با بیش از ۲ هزار نفر عضو که همگی از پیشکسوتان، مربیان، قهرمانان و پرسنل زحمتکش دیزین و از اهالی این روستا می باشند، واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اکنون فقط ۳۰ درصد از امکانات پیست اسکی دیزین فعال است، تاکید کرد: به علت قدمت بالای این پیست ، بازسازی و تعمیر تجهیزات آن ضروری است که باید از سوی شرکت تعاونی مورد توجه قرار گیرد تا در زمان باقی مانده از سال و بارش برف در ارتفاعات بتوان این مجموعه ورزشی را در اختیار ورزشکاران و علاقه مندان قرار داد.

 

دیزین در رشد اقتصادی بخش آسارا موثر است

بخشدار آسارا در این بازدید طی سخنانی با اشاره به واگذاری مدیریت پیست به مجموعه تعاونی توسعه روستایی ولایت رود ضمن تقدیر از حمایتهای استاندار البرز بر لزوم بهره مندی از تمام ظرفیتها در راستای خدمات رسانی به ورزشکاران و گردشگران تاکید کرد.

سجاد خدری” افزود: مجموعه دیزین از گذشته در بخش اقتصادی و معیشتی اهالی ولایت رود مورد توجه بوده که در رشد اقتصادی کل منطقه نیز تاثیر گذار است بنابراین بازگشایی این مجموعه مورد تقاضای مردم منطقه است .

دراین بازدید مقرر شد اداره کل استاندارد استان البرزدر راستای خدمت رسانی مطلوب به ورزشکاران و گردشگران با رعایت ضوابط ایمنی همکاری لازم را با شرکت بهره بردار داشته باشد.