اعزام بیش از ۴۴ هزار نفر از بانوان زائر به سرزمین عرفات
اعزام بیش از ۴۴ هزار نفر از بانوان زائر به سرزمین عرفات

به گزارش نوژان نیوز؛ بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، ۴۴ هزار و ۵۵۴ نفر از بانوان زائر ایرانی از بعد از ظهر امروز درحال انتقال به صحرای عرفات هستند. عملیات اعزام زائران ایرانی از صبح امروز دوشنبه (۵ تیر) با اعزام حدود ۱۰ هزار زائر اهل تسنن کشورمان آغاز شد. سایر زائران ایرانی […]


به گزارش نوژان نیوز؛

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، ۴۴ هزار و ۵۵۴ نفر از بانوان زائر ایرانی از بعد از ظهر امروز درحال انتقال به صحرای عرفات هستند. عملیات اعزام زائران ایرانی از صبح امروز دوشنبه (۵ تیر) با اعزام حدود ۱۰ هزار زائر اهل تسنن کشورمان آغاز شد. سایر زائران ایرانی که شامل مردان می‌شود تا نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه عازم عرفات خواهند شد.

امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی در ایام تشریق برای انجام مناسک حج تمتع حضور دارند که بخشی از دو میلیون و ۳۰۰ هزار حاجی را از کشور‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

ایام تشریق مطابق تقویم ازهشتم ذی الحجه تا سیزدهم ذی الحجه در مشاعر مقدسه (عرفات، مشعر و منا) انجام می‌شود و در آن، حاجیان اعمالی نظیر بیتوته، رجم شیطان، حلق و تقصیر (تراشیدن و کوتاه کردن مو) و قربانی کردن گوسفند را انجام می‌دهند.

آن‌ها سپس برای انجام بقیه اعمال حج تمتع به مکه مکرمه و مسجدالحرام باز می‌گردند و با انجام آن، مناسک حج آنان کامل می‌شود.



منبع خبر