طرح تجهیز روستاهای البرز به ماشین آلات خدماتی کلید خورد
طرح تجهیز روستاهای البرز به ماشین آلات خدماتی کلید خورد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با اشاره به ضرورت آماده سازی روستاها برای زمان وقوع حوادث طبیعی احتمالی گفت : برهمین اساس طرح نوسازی و تقویت ناوگان ماشین آلات خدماتی و عمرانی در این مناطق آغاز شده است.

به گزارش نوژان نیوز،فرشاد قدوسی” در نشست بررسی درخواست های برخی دهیاری های استان البرز اظهار کرد: طرح ملی اعطای تسهیلات به دهیاری ها برای خرید ماشین آلات در راستای توانمندسازی نهاد دهیاری، ایجاد منابع درآمدی پایدار، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا می شود.

وی افزود: کارمزد این تسهیلات هشت درصد با تنفس یک ساله و ضمانت تسهیلات نیز چک های دهیاری‌ها است.

قدوسی از دهیاری‌های استان البرز خواست تا ضمن شناسایی فرصت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های روستای خود، از فرصت ایجاد شده برای رونق اقتصادی روستا و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری نهایت استفاده را ببرند.

 

البرز مستعد حوادث طبیعی است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با اشاره به موقعیت طبیعی و جغرافیایی استان گفت: البرز مستعد وقوع حوادث مختلف طبیعی به ویژه سیل و زلزله است بنابراین باید روستاهای استان به تجهیزات روز مجهز شوند تا علاوه بر ارایه خدمات مطلوب به روستاییان در مواقع بحرانی نیز بتوانند نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

وی یادآور شد: در جریان سیل خردادماه امسال جاده کرج چالوس بسیاری از روستاهای بخش آسارا درگیر سیل شدند که در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز می توانستند یاریگر دستگاه های امدادی و خدماتی باشند.

قدوسی تاکید کرد: در طرح نوسازی ماشین آلات روستاها، آورده دهیاری ها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد مابقی نیز توسط دولت با بازپرداخت چهار ساله تامین می شود.

در نشست بررسی درخواست برخی دهیاری های استان البرز پرونده درخواست های مختلف سه روستای صفر خواجه، محمدآباد حسین خانلو و شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان نظرآباد مورد بررسی قرار گرفت و جهت تایید به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت طرح در کمیته ملی وام دهیاری‌های کشور ارسال شد.

استان البرز حدود ۳۰۰ روستا دارد.