یک سوم جمعیت البرز در مناطق حاشیه ای سکونت دارند
یک سوم جمعیت البرز در مناطق حاشیه ای سکونت دارند
استاندار البرز گفت: یک سوم جمعیت استان در مناطق حاشیه نشین استقرار دارند که رشد مهاجرت ها و سرریز جمعیت پایتخت از جمله عوامل موثر در این بخش است.

به گزارش نوژان نیوز،مجتبی عبداللهی” در نشست رویداد هم افزایی فعالان مردمی و مسوولان در جهت پیشرفت و آبادانی استان البرز (ایران به توان ما) اراده و همت گروه های جهادی در خدمت به مردم و آبادانی جای جای کشور را قابل تقدیر دانست و آمادگی استانداری البرز جهت همکاری با این گروه های پویا و فعال را اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع آیت الله رئیسی به استان البرز، ادامه داد: با آمادگی کامل و خرسندی در انتظار روز سفر هستیم چرا که پروژه های بزرگی با حضور ایشان در البرز افتتاح می‌شود و به طور قطع همانند سفر اول منشا خیر و برکت نیز خواهد بود.

 

۶۰ درصد اعتبارات سفر استانی رییس جمهور جذب شد

عبداللهی گفت: تاکنون ۶۰ درصد اعتبارات سفر اول رییس جمهور به استان جذب شده و پروژه های موثری مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی نیز با سرعت در حال تکمیل است.

وی با تشریح شرایط استان البرز در ابعاد مختلف، بهداشتی و درمانی، آموزشی و پرورشی، ورزشی، عمرانی، فرهنگی و بیان نیازها و مطالبات مغفول مانده البرز از ادوار گذشته، بیان کرد: اراده و توجه دولت مردمی در این راستا راهگشا بوده و با اهتمامی که در استان معطوف شده، به صورت مستمر شاهد ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها هستیم که با توجه به کمبودهای استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عبداللهی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه های تخصصی، استان البرز به گواه آمارهای رسمی در بسیاری از جرائم و آسیب ها، کاهش محسوسی را تجربه کرده است.

استاندار البرز افزود: طی ابلاغی از سوی وزارت کشور، مدل قرارگاه اجتماعی استان البرز به دلیل اثربخشی، بعنوان الگو به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: به طور قطع به شرایط مطلوب نرسیده ایم ولی اقدامات بسیاری صورت گرفت که اکنون برای مردم بویژه در ۶۶ محله کم برخوردار استان محسوس است.

استاندار البرز افزود: اکنون تمام محله های هدف استان دارای مدیر خانه محله هستند که نسبت به احصا مشکلات و انتقال و پیگیری در جهت حل آنها اقدام می کنند و ارتباط سازنده ای با مسوولان استان دارند.

وی گفت: استان البرز هشت مرکز ماده ۱۶ دارد و از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر نگهداری می کند و زنجیره جمع آوری، ساماندهی، درمان، مهارت آموزی و بازگشت به جامعه در این مراکز طی می شود.

عبداللهی افزود: از توان خیرین و سمن ها استفاده کردیم و اقدامات بسیاری بواسطه این تعامل رقم خورده است.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از هر زمانی به حوزه آموزش و پرورش استان البرز توجه می شود، افزود: باید به حوزه آموزش و پرورش و بویژه پرورش توجه بیشتری صورت گیرد چرا که بخش بزرگی از جامعه به نوعی با این ساختار ارتباط دارند و به واقع، آینده کشور در گرو عملکرد این بخش است.

استاندار البرز گفت: مدیریت مصرف آب در استان یک ضرورت است چراکه منابع وجود دارد و اگر مصرف بهینه داشته باشیم، کمبودی نخواهیم داشت، هر چند که درخواست و پیگیری لازم جهت افزایش سهم حق آبه استان از سدهای مستقر در البرز را همچنان در دستور کار داریم.

وی افزود: به همراهی و تعامل ویژه گروه های جهادی در استان البرز در ابعاد مختلف، نیاز داریم و از فعالیت های آنها در استان استقبال می کنیم.

ارایه آمار دقیق در حوزه آسیب های خانوادگی از جمله طلاق، ساماندهی مراکز ترک اعتیاد، ایجاد مراکز ویژه ترک اعتیاد بانوان، افزایش اردوگاه های ترک اعتیاد ماده ۱۶، واگذاری بخشی از ظرفیت فرهنگسراهای استان البرز به گروه های جهادی و مردمی جهت حل موضوعات آسیب های اجتماعی و رسیدگی به معضل اعتیاد در سن پایین با راه اندازی قرارگاه عملیاتی بین آموزش و پرورش و بهزیستی با نظارت گروه های جهادی از جمله موضوعات دیگری بود که نشست تخصصی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رویداد توان که در آستانه سفر دوم رییس جمهور به استان البرز برگزا رشده بود از سوی گروه های مردمی و جهادی مطرح شد.

همچنین در کارگروه زیربنایی و عمرانی گروه های مردمی توجه به طرح های تفصیلی، رسیدگی به معابر و خیابان ها، اسناد ملکی و فاضلاب در برخی از مناطق کرج، تراکم بالای دانش آموزی – بنا به گفته گروه های مردمی یکی از مناطق کرج دارای ۱۳۵ هزار دانش آموز است -، نهر سیای جوی، تصویب طرح واگذاری پروژه ها به گروه های جهادی، گرد و غبار در بیابان های جنوب نظرآباد، نحوه استفاده از آبهای سطحی و مسائل مربوط به آبخیزداری و جنگل کاری در منطقه ساوجبلاغ که با عدم همکاری دستگاه ها همراه است نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه نشست گروه های جهادی در رویداد توان استان البرز در حوزه اقتصاد و کارآفرینی ظرفیت قابل قبول البرز در دانش بنیان ها و شفاف سازی در این حوزه مورد تاکید قرار گرفت.

تعریف زیرساخت های کافی در حوزه دانش بنیان، توجه به طرح های بازیافت پسماند، ابلاغ سند توسعه کارآفرینی و اشتغال استان البرز به دستگاه های اجرایی نیز در نشست رویداد توان مورد توجه واقع شد.

و درنهایت در کارگروه صنایع خلاق که ویژه استان البرز است توجه به این نوع صنایع در کاروانسرای شاه عباسی درحیطه کاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مدنظر قرار گرفت.