ضرورت حمایت بیمه ای از قشرهای آسیب پذیر
ضرورت حمایت بیمه ای از قشرهای آسیب پذیر
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به ضرورت حمایت بیمه ای از قشرهای آسیب پذیر جامعه گفت : با اهتمام دولت سیزدهم امروز چتر خدمات بیمه ای در کشور و البرز گسترش یافته است.

به گزارش نوژان نیوز، “مرتضی ولی پوری” در همایش کارشناسان بیمه سلامت کشور که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) استان البرز برگزار شد، افزود: استقرار حکومت اسلامی در ایران با دستاوردهای فراوانی در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی به ویژه در بخش بهداشت و سلامت عمومی همراه شده است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت : به برکت خون شهدا ، ایران اسلامی توانست در هشت سال جنگ نابرابر در مقابل دشمنان پیروز میدان باشد و یک وجب از خاک وطن در دست دشمن باقی نماند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به نقش بیمه سلامت در ارائه خدمات بیمه درمانی به مردم بیان کرد: بیمه سلامت خدمات ارزنده ای در همه دولت ها به خصوص در دولت سیزدهم به مردم ارائه داده است .

ولی پوری گفت: تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه یکی از برنامه های مهم بیمه سلامت است و کسانی که تحت پوشش هیج بیمه ای نبوده اند اکنون از مزایای این بیمه بهره مند هستند .

معاون استاندار البرز اظهار کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجه به بیمه سلامت تمام اقشار بوده است که این موضوع مهم امروز محقق شده است .

ولی پوری اظهار کرد: بیمه سلامت نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مردم دارد ضمن آنکه الکترونیکی شدن خدمات این بیمه ، آسانی امور درمانی مردم را در پی داشته است .

 

تراکم جمعیتی البرز ۱۱ برابرمیانگین کشوری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این همایش با بیان اینکه اکنون حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان سکونت دارند، گفت : تراکم جمعیتی البرز ۱۱ برابر میانگین کشوری است.

دکتر شهرام صیادی به مشکلات شیوع کرونا در استان البرز از حیث درمانی پرداخت و افزود: این استان پرجمعیت در اوج کرونا تلفات فراوانی داد ضمن آنکه بخشی از مردم استان در آغاز واکسیناسیون کرونا همکاری لازم را نداشتند که با اطلاع رسانی گسترده شاهد استقبال مردم از واکسیناسیون شدیم و البرز در جایگاه برتر کشوری قرار گرفت .

وی گفت : در جریان همه گیری کرونا، ۱۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعم از پزشک، پیراپزشک و پرستار جان خود را تقدیم سلامتی مردم کردند.

صیادی ، ساخت دانشکده خیر ساز پزشکی البرز به مساحت حدود ۲۳ هزار متر مربع با صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال را افتخاری بزرگ برای مردم این استان دانست و اظهار کرد : این مجموعه زمینه تحصیل دانشجویان پزشکی را در استان فراهم کرده است.

وی در خصوص تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت استان گفت : اکنون حدود ۵۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که مراکز تخصصی و بیمارستانی ویژه برای ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تعیین شده است .

صیادی ادامه داد : دانشگاه علوم پزشکی البرز با کمک بیمه سلامت توانست زمینه خدمات و درمان ناباروری را در استان گسترش دهد و اکنون در بیمارستان های کمالی و امام جعفرصادق (ع) البرز این خدمات ارائه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : امروز طرح نسخه نویسی الکترونیکی به طور کامل در مراکز دولتی این استان محقق شده است.

یحیی رمضانی سرپرست فرمانداری ویژه کرج در همایش بیمه سلامت نیز گفت: تلاش ها بر این است تا تمام مردم بتوانند از خدمات بیمه سلامت در سطح شهرستان کرج بهره مند شوند.

وی ادامه داد: امروز کاستی هایی درحوزه بیمه سلامت وجود دارد که برای کمک به رفاه عمومی و ارتقای سلامت مردم باید این کاستی ها جبران شود.

وی گفت: توسعه خدمات بیمه ای موجب کاهش هزینه های درمانی مردم و برقراری عدالت اجتماعی خواهدشد ضمن آنکه بهره مندی از فناوری نوین سطح خدمات را ارتقا می بخشد.