تاکید معاون استاندار البرز بر کاهش ساعت کاری بانوان شاغل سرپرست خانوار
تاکید معاون استاندار البرز بر کاهش ساعت کاری بانوان شاغل سرپرست خانوار
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بر کاهش ساعت کاری بانوان شاغل سرپرست خانوار در دستگاه های اجرایی این استان تاکید کرد.

به گزارش نوژان نیوز،مرتضی ولی پوری” در نشست کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ،سلامت ، زنان و خانواده استان البرز از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به اجرای قوانین موجود در حوزه های مرتبط با کاهش آسب های اجتماعی تلاش مجدانه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ثمره ی کار جهادی در حوزه ی اجتماعی ، کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان است، گفت: با همت استاندار البرز و دستگاه های متولی اقدامات مطلوبی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

ولی پوری ادامه داد: وجود آسیب های اجتماعی در البرز که از مهاجرپذیرترین استان های کشور به شمار می رود امری اجتناب ناپذیر است اما این درحالی است که کاهش آمار آسیب های موجود در دستور کار قرار گرفته و حتی نسبت به گذشته نیز تشدید شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به تسهیل گری فعالیت بانوان کارمند دستگاه های اجرایی به منظور مدیریت و هدایت بهتر خانواده و فرززندان، افزود: تمام مدیران دستگاه های اجرایی موظف به عمل به قانون تاخیر یک ساعت و نیم بانوان کارمند سرپرست خانوار ، دارای فرزند زیر ۶سال یا دارای بیماری صعب العلاج هستند.

ولی پوری افزود: تقویت ورزش همگانی و عمومی در پارک ها و فضاهای باز و همچنین تخصیص فضاهای اختصاصی برای ورزش بانوان از مهم ترین مطالبات ما از اداره کل ورزش و جوانان به منظور ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی به شمار می رود.

در نشست کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ،سلامت ، زنان و خانواده استان البرز بررسی اقدامات صورت گرفته درخصوص نهضت نان کامل، نان سالم نیز انجام شد و مقرر شد این اقدام با محوریت دانشگاه علوم پزشکی به صورت تخصصی پیگیری و اطلاع رسانی شود.