بانکها تکلیف پرونده های تسهیلاتی کرج را مشخص کنند
بانکها تکلیف پرونده های تسهیلاتی کرج را مشخص کنند
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه امسال بانکهای عامل تنها ۴۸ درصد سهم تسهیلات اشتغالزایی شهرستان کرج را پرداخت کرده اند، از این مراکز اقتصادی خواست تکلیف تمام پرونده های تسهیلات اشتغالزایی این شهرستان را مشخص کنند.

به گزارش نوژان نیوز،یحیی رمضانی” در نشست کارگروه اشتغال شهرستان کرج اظهار کرد: عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی قابل قبول نیست، بنابراین بانک ها تا ۲ ماهِ آینده برای تعیین تکلیف پرونده های اشتغالزایی کرج فرصت دارند.

وی افزود: ۲ ماه پایانی سال زمان اوج ترافیک فعالیت بانک ها خواهد بود و اشتغالزایی جزو اولویت های ثانویه قرار می گیرد ، لذا مدیران بانک ها باید به قید فوریت ظرف ۲ ماه آینده وضعیت پرونده های مربوط به پرداخت تسهیلات بانکی را مشخص کنند.

فرماندار کرج گفت: از ۲٨ دستگاه شهرستان کرج ۱۹ دستگاه به تعهدات اشتغالزایی خود عمل کرده اند و باید علت کم کاری ۹ دستگاه باقی مانده نیز مشخص سود.

 

۸۷ درصد فعالیت های اشتغالزایی البرز از صنایع است

معاون استاندار البرز ادامه داد: ٨۷ درصد فعالیت های اشتغالزایی استان توسط صنایع در این شهرستان انجام می شود و مدیران عضو کارگروه اشتغال نقش تعیین کننده در این زمینه دارند و همین مدیران باید پاسخگو باشند.

رمضانی با قدردانی از تلاش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در اشتغالزایی و راه اندازی بازارچه برکت برای رونق فعالیت مشاغل خانگی گفت: بیشتر فعالان در این غرفه ها تسهیلات بانکی دریافت کردند و امروز در کف بازار شانه به شانه ی بازاریان کار تجاری و اقتصادی انجام می دهند.

 

۹۴۰ نفر در قرارگاه اشتغال البرز ثبت نام کردند

فرماندار کرج با اشاره به اقدامات جهادی دولت سیزدهم در استان البرز ادامه داد: اقدام قرارگاه اشتغال نیز در جایگاه خود بی نظیر بود و طی فراخوانی که اخیرا صادر شد ۹۴۰ نفر ثبت نام کردند و صد در صد جذب بازار کار شدند.

وی تاکید کرد: اشتغال، اقتصاد و معیشت از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و اولویت دولت بشمار می رود، لذا انتظار است مدیران دستگاه ها اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان البرز افزود: برای این سفر لحظه شماری می کنیم تا با قدم خیر ایشان به استان البرز رهاوردی از امید، نشاط و برکت در استان جاری و ساری شود.

فرماندار کرج در ادامه انتخابات را اولویت مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: طبق قانون همه دستگاه ها موظف هستند تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، نیروی انسانی و حمایت های لازم را برای برگزاری انتخابات باشکوه در یازدهم اسفندماه به میدان بیاورند و هر دستگاهی که در این زمینه همکاری نکند ترک فعل تلقی می شود.

وی همچنین بر ضرورت توجه مدیران و روسای بانک ها به تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی مناسب به مردم تاکید کرد.

فرماندار کرج در ادامه ضمن دریافت گزارشی از وضعیت ثبت اشتغال دستگاه های شهرستانی در سامانه ملی رصد و رتبه بندی دستگاه ها و بانک ها خطاب به مدیران گفت: این اعداد ثبت شده در اشتغالزایی مصداق عینی عملکرد مدیران است، معیار و شاخص ارزیابی مدیران هم میزان تحقق اشتغالزایی آنها خواهد بود بنابراین انتظار می رود با نگاه ویژه تمام اهتمام خود را برای تحقق سهم اشتغال بکار بگیرید.

معاون استاندار البرز هچنین با تاکید بر اینکه اشتغالزایی جزو اولویت های مهم دولت سیزدهم است بیان کرد: مدیران ثبت اشتغالزایی در سامانه را جدی بگیرند چرا که میزان اشتغال ثبت شده در کل کشور رصد می شود و رنکینگ رتبه بندی استان ها نیز بر همین اساس خواهد بود.

وی گفت: اشتغالزایی اولویت دولت است و هر تعداد ریزش و ثبت اشتغال در سامانه می تواند جایگاه استانها را در میزان اشتغالزایی تغییر قرار دهد.