بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان یکی از شگردهای دشمنان است
بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان یکی از شگردهای دشمنان است
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از شگردهای دشمنان بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان است، گفت: در سال‌های اخیر هر زمان که جامعه و مسئولان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بودند به همان میزان موفق بوده‌ایم.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: صیانت از نیروی انسانی یکی از وظایف مسئولان عالی قضایی در دستگاه قضا است و نقش دادگاه عالی انتظامی قضات در این رابطه مهم است و در کنار مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه باید موجب حفظ انگیزه نیروهای دستگاه قضا باشد.

مصدق با بیان اینکه قضات شجاعی در دستگاه قضا مشغول خدمت هستند، گفت: برخورد دادسرای انتظامی و دادگاه عالی انتظامی باید به‌گونه‌ای باشد که قضات احساس ناامنی نکنند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: قاضی و تشخیص قاضی مستقل است و در عین حال مشورت کردن وی در انجام امور امری مهم تلقی می‌شود.

وی افزود: تقویت دانش قضایی باید مورد تاکید و از برنامه‌های قوه قضاییه و مسئولان قضایی باشد که این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

ارتقای سلامت در قوه قضاییه

دادستان کل کشور و رئیس سابق دادگاه عالی انتظامی گفت: مسئله قضا و مسئولیت قضایی حساس خطیر و به فرموده رهبر معظم انقلاب افتخارآفرین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد با بیان اینکه قاضی در مقام احقاق حق و ابطال باطل است، افزود: رهبر معظم انقلاب از ابتدا حتی قبل از رهبری نیز نسبت به سلامت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی حساسیت داشتند و در احکام انتصاب پیوسته به سلامت قوه قضاییه عنایت ویژه داشتند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۳ زمانی که آیت الله یزدی را به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب کردند در حکم وی تاکید فرمودند که سلامت سایر دستگاه‌ها را در گرو سلامت قوه قضاییه می‌دانم و اگر جریان امور درست انجام شود می‌تواند سایر دستگاه‌ها را در مسیر صحیح قرار دهد.

موحدی آزاد با بیان اینکه سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقا پیدا کرده است، گفت: در ارزیابی برخی از استان‌ها هیچ مورد حادی پیدا نکردیم و موارد منجر به سلب صلاحیت، به شدت کاهش پیدا کرده است که این موضوع نشانگر ارتقای سلامت قوه قضاییه است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با اقداماتی که انجام شد، ۲ شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر به دادگاه عالی انتظامی قضات اضافه شد و تغییرات دیگری به وجود آمد.

 

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی در پرونده‌ها

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در این مراسم اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هجمه‌های گسترده خود را علیه انقلاب و به تبع آن علیه قوه قضاییه تشدید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبی الله داودی مازندرانی افزود: وظیفه اصلی خود را پشتیبانی از قوه قضاییه و قضات می‌دانم تا آن‌ها با فراغ بال و استحکام بیشتری به وظایف ذاتی خود بپردازند.

وی ادامه داد: ممکن است عده اندکی از همکاران به‌صورت آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به ارتکاب تخلفاتی کنند که پر واضح است با این افراد برخورد می‌شود.

داودی مازندرانی افزود: برای پاکسازی و ریشه‌کن کردن آلودگی‌ها، آماده و به‌دنبال خشکاندن ریشه تخلفات ناچیز احتمالی که رخ خواهد داد، خواهیم بود.

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات تصریح کرد: بیشتر قضات قوه قضاییه انسان‌های شریفی هستند که با کمترین درآمد سخت‌ترین اقدامات را انجام می‌دهند.

وی افزود: پیشگیری از وقوع تخلف و آموزش ضمن خدمت مورد تاکید است و باید این اقدامات مورد عمل واقع شود.

رئیس جدید دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: از همکاران خود و جامعه قضات کشور درخواست دارم تا ضمن تکریم ارباب رجوع، بی‌طرفی در پرونده‌ها مانند سابق لحاظ شود و در رسیدگی‌های پرونده‌های مهم مطالعه و مشورت انجام و براساس مقررات احکام قضایی صادر شود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته رئیس قوه قضاییه طی حکمی، حجت‌الاسلام والمسلمین نبی الله داودی مازندرانی را به عنوان رئیس شعبه اول و رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات منصوب کرد.

مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والسملین نبی الله داودی رئیس جدید دادگاه عالی انتظامی قضات، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی سرپرست دادسرای انتظامی قضات، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مرتضوی مقدم رئیس سابق دیوان عالی کشور و کارکنان و قضات دادگاه عالی انتظامی قضات برگزار شد.