وکلای دادگستری آزادی‌های مشروع را تبیین کنند
وکلای دادگستری آزادی‌های مشروع را تبیین کنند
معاون اول قوه قضائیه گفت: وکلا باید منظور از آزادی مشروع را تبیین و سهم قوه قضاییه در گسترش آزادی‌های مشروع را شناسایی کنند و در این راستا برای احیای حقوق عامه نیز یاریگر و مطالبه‌گر باشند.

به گزارش نوژان نیوز، حجت السلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تحلیف ۱۶۷۰ نفر از کارآموزان مرکز وکلای استان تهران با گرامیداشت یاد روسای اسبق مرکز وکلای قوه قضاییه از خدمات ارزنده این مجموعه از جمله طرح وکالت در مساجد و خدمات قضایی عمومی که در این دوره انجام شده تقدیر کرد و افزود: مرکز وکلا یکی از بازوهای نظام قضایی برای اجرای عدالت و تامین است.

وی همچنین نقش انکارناپذیر وکلا در کمک به قاضی برای کشف حقیقت را یادآور شد و اظهارداشت: جامعه نیازمند وکلایی در تراز انقلاب اسلامی است و همکاری دو نهاد مرکز وکلا و کانون وکلا در جذب و ارائه‌ خدمات وکالتی دوشادوش یکدیگر، برخی تحرکات نفاق آمیز را از بین خواهد برد.

مصدق درباره معیارها و ویژگی‌های یک وکیل در تزار انقلاب گفت: در درجه اول وظیفه یک وکیل دفاع همه جانبه از مظلوم و کسی است که حق او ضایع شده است همچین مسئولیت پذیری در ایفای نقش در حوادث پیرامونی جدای از وظایف شخصی و وکالتی که مثال بارز آن اظهارنظر، فعالیت و پیگیری حوادث روز از جمله همین حادثه تروریستی اخیر شاهچراغ از جمله دیگر اقدامات است و یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل جسارت و شهامت در اظهارنظر است همچنین وکیل هنگامی که به بی حقی موکل می‌رسد، باید حق محوری را اساس قرار دهد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: وکلا برای شناخت مفسدان اقتصادی و به خصوص شناسایی دانه درشت‌ها باید به دستگاه قضایی کمک کنند که این اقدام از رسالت‌های وکیل در تزار انقلاب است.

در ادامه فرامرز فرهادی رئیس مرکز وکلای استان تهران گزارشی از عملکرد کمیسیون کارآموزی و کمیسیون معاضدت در سال اخیر ارائه کرد و گفت: در استان تهران ۶۱۰۰ نفر کارآموز داریم که از این تعداد ۱۶۷۰ نفر مربوط به آزمون ۱۴۰۱ بوده‌اند که فرایند ثبت‌نام و برگزاری کلاس‌های توجیهی آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی تقریبا در ۴۸ روز کاری انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از مراسم تحلیف دوره کارآموزی آغاز می‌شود، افزود: در کمیسیون معاضدت هم خدمات مردمی در زمینه وکالت‌های تسخیری و معاضدت دادگستری در حال انجام است.

در ادامه فرهادی با اشاره به سوگندنامه وکالت از حساسیت ویژه‌ عمل به مفاد آن را تشریح کرد و گفت: مقررات وکالت به شکلی جدی از سوی کارآموزان باید رعایت شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا