درمانگاه صحرایی البرز در مرز مهران راه اندازی شد
درمانگاه صحرایی البرز در مرز مهران راه اندازی شد
رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: ۲ گروه از مجموعه بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی این استان با احداث درمانگاه صحرایی برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی در شهر و مرز مهران مستقر شدند.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر «علی جمال محمدی» افزود: یکی از گروه های بسیج جامعه پزشکی استان به تعداد ۴۵ نفر در درمانگاه صحرایی که در مرز مهران راه اندازی کرده اند مستقر شده اند و گروه دیگر متشکل از ۲۵ پزشک و پرستار در بیمارستان شهر ایلام مستقر شده اند.

وی اظهار کرد: با تیمی که در درمانگاه مرزی مستقر شده اند پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد نیز اعزام شده است.

وی همچنین به اعزام تیم های پزشکی به کشور عراق اشاره کرد و گفت: هفته آینده در روز هشتم شهریور ۸۸ نفر پزشک، پرستار، داروساز، داندانپزشک، بهداشت و مابقی نفرات حوزه سلامت با دو دستگاه اتوبوس به کربلا اعزام می شوند.

جمال محمدی با بیان اینکه در عمود ۱۸ باب البغداد موکب دانشگاه علوم پزشکی البرز با نام «عاشقان ولایت» جانمایی شده، افزود: این درمانگاه تا ۱۶ شهریور ماه در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰۰ نفر از بسیج جامعه پزشکی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان البرز یادآور شد: تاکنون دارو و اقلام پزشکی به میزان یک میلیارد ریال به این مناطق ارسال شده و امروز نیز این اقلام به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارسال می شود.