پوشش بیمه‌ای تمام مردم ایران از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت است
پوشش بیمه‌ای تمام مردم ایران از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت است
مدیرکل ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای تمام افراد فاقد بیمه کشور از برنامه‌های اولویت سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

به گزارش نوژان نیوز، «سعید رحمانی» در جمع خبرنگاران، افزود: اکنون بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون نفر در نقاط مختلف کشور از خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از هم پوشانی بینه‌ها، سنجش بیمه‌شدگان با کد ملی انجام می شود تا افراد فاقد بیمه از خدمات بیمه‌ای سازمان بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وبازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: استان مرکزی بر اساس رتبه‌بندی‌های انجام شده در نیمه بالایی جدول رتبه‌بندی قرار دارد و امید است در آینده به رتبه‌های سه گانه برتر دست پیدا کند.

رحمانی یادآور شد: مجوزهای جذب بیش از۵۰۰ نیرو در سطح کشور در حال انجام است و با همکاری وزارت بهداشت مجوز جذب یک تا ۲ نیروی طرحی نیز در استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت در مدت سه سال گذشته اجرای پنج طرح بزرگ از جمله نسخه الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده و در این حوزه دستاوردهایی کسب کرده‌ است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در راستای خدمت‌رسانی سازمان بیمه سلامت به مردم، دهک‌های یک تا پنج جامعه می‌توانند بدون پرداخت حق سرانه از خدمات سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رحمانی خاطرنشان کرد: برخی پرداخت‌های این سازمان به روز و برخی دیگر با فاصله ۲ تا سه ماه انجام می‌شود.

وی گفت: در پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت در برخی استان‌ها فاصله هایی وجود دارد که رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از افزایش مراکز درمان ناباروری در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: عزم خوبی در سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت کشور برای درمان ناباروری در کشور ایجاد شده‌ است.

۶۵۴ هزار و ۶۵۸ نفر تحت پوشش بیمه اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا