اهتزاز پرچم حرم‌های متبرکه شهدای کربلا در بلندترین نقطه تهران
اهتزاز پرچم حرم‌های متبرکه شهدای کربلا در بلندترین نقطه تهران
پرچم‌های متبرک عتبات عالیات شامل هشت پرچم از هشت عتبه کشورهای ایران، عراق و سوریه در مرتفع‌ترین سازه تهران برافراشته شد.

به گزارش نوژان نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در حاشیه مراسم اهتزاز پرچم های متبرکه شهدای کربلا به خبرنگاران گفت: امروز شاهد حضور خدام و نمایندگان حرم‌های اهل بیت در تهران بودیم و پرچم عتبات به آن انتقال داده شد تا در مرتفع‌ترین نقطه تهران برافراشته شود و همه به عنوان یک خانواده از نور این پرچم‌ها برخوردار شویم.

به گفته محمد امین توکلی زاده این پرچم‌ها به صورت دائم در مجموعه گنبد آسمان برج میلاد خواهند بود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهپیمایی جاماندگان حسینی گفت: این مراسم یک قدمتی در تهران پیدا کرده و با محور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این سنت ایجاد شده و ادامه یافته است. ستاد این آیین نیز شکل گرفته که شعار آن «حیاتنا حسین» است تا ذیل این شعار پویش زندگی حسینی را در پایتخت با تمرکز بر مخاطب نوجوان و جوان برگزار کنیم.

همچنین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: حکایت ما فقط دلدادگی به حضرت حسین (ع) و عزاداری برای ایشان نیست که دریافت پیام حسینی است ما در اربعین یک خانواده‌ایم و با صدای بلند به دشمنان اسلام اعتراض می‌کنیم.

همچنین در بخش دیگری از مراسم اهتزاز پرچم عتبات عالیات در تهران، نصیر عبدالله، سفیر عراق گفت: پرچم اهل بیت در کشورهای اسلامی برافراشته شده است. در نظام‌های سابق این راهپیمایی ممنوع بود اما طی سالهای اخیر شاهد حضور پرشور محبان در مسیر اهل بیت و کربلا هستیم از همه می‌خواهیم با حضور خود در مسیر اربعین در شرایط گرمای هوا به موقع حاضر شوند.

این هشت پرچم شامل پرچم حرم امام حسین، پرچم حرم حضرت عباس، پرچم حرم حضرت علی«ع»، پرچم حرم کاظمین«ع»، پرچم حرم عسکریین«ع»، پرچم حرم اما رضا«ع»و پرچم حرم حضرت زینب«س»و پرچم حرم حضرت معصومه«س»است.

آماده سازی قرارگاه طریق الحسین(ع) در کربلا توسط شهرداری منطقه۱۳

شهردار منطقه ۱۳ که مسئولیت عمود ۹۰۹ ستاد قرارگاه طریق الحسین(ع) را بر عهده دارد با حضور در کربلا بر روند آماده سازی این محدوده نظارت و در جریان نحوه خدمات رسانی قرار گرفت.

محمد هادی علی احمدی ، گفت: با توجه به واگذاری مسئولیت ستاد قرارگاه طریق الحسین(ع) به این منطقه ، مدیریت شهری منطقه مدتی پیش با همه امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی برای خدمت رسانی به زائران در این محدوده مستقر شد.

وی افزود: برای استقرار موکب و محل اسکان خادمان، عملیات تسطیح ، خاکبرداری و انتقال خاک و نخاله برای آماده سازی محدوده تعیین شده با استفاده از امکانات و تجهیزات اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: همچنین محلی برای اسکان خادمان حسینی در نظر گرفته شده و نخستین محموله اقلام موکب ابنا الحسین(ع) نیز برای تجهیز قرارگاه به کربلا رسید.

وی ادامه داد : علاوه بر تهیه و دریافت کلیه اقلام پیش بینی شده جهت نظافت و جمع آوری زباله ، نیرو های اعزامی خدمات شهری در پهنه تعیین شده و شیفت های کاری نسبت به نظافت مسیر اقدام می کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا