ضرورت نصب مخزن برای تامین آب طبقات بالای ساختمانهای البرز
ضرورت نصب مخزن برای تامین آب طبقات بالای ساختمانهای البرز
برای جریان داشتن وتوزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمانهای مسکونی درشهرستان کرج و دیگر شهرستانهای استان البرز، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.

به گزارش نوژان نیوز، مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز، با اعلام این مطلب گفت : بدنبال افزایش دمای هوا در ماههای گرم سال و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمانهای مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می شوند. بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هرخانوار ۲۵۰ لیتر و نصب پمپ بعد از این مخزن ، فشار مناسب برای توزیع آب در طبقات فوقانی را ایجاد نمایند. بدیهی است آبفای البرز موظف به تامین آب با فشار متعارف بوده وافزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده،موجب خسارت وترکیدگی لوله های ساختمان خواهد شد.

وی افزود : برخی از شهروندان دراقدامی غیرمجاز وغیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می کنند که این امر علاوه بر اینکه موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده وآب رسانی به سایرشهروندان را بامشکل روبرو می سازد، بخاطر نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطع آب شبکه، موجب سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه و.. می شود بنابراین درصورت مشاهده وگزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی را برای جمع آوری اینگونه پمپ ها بعمل خواهد آورد .

مهندس نامداری ادامه داد :تعدادی از شهروندان هم بعد ازتخریب ساختمان قدیمی و افزایش تعداد واحدهای مسکونی جدید، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم ، استفاده می کنند که لازم است به آبفای هر منطقه مراجعه کرده و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب بخصوص درطبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.

مدیرعامل آبفای البرز در پایان از کلیه هم استانی ها خواست با دقت درمصارف خود بویژه درهنگام استحمام(کوتاه کردن زمان استحمام)، استفاده ی درست از کولرهای آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آنها، استفاده از سایبان و…) و پرهیز از غرقابی کردن درختان و… به گذر بدون تنش آبی از تابستان گرم کمک نمایند.