خسارت میلیاردی سیل جاده چالوس به زیرساخت های مخابراتی
خسارت میلیاردی سیل جاده چالوس به زیرساخت های مخابراتی
مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: وقوع سیل ۱۸ خرداد ماه سال جاری در جاده چالوس سبب خسارت ۲۳ میلیارد ریالی زیرساخت های مخابراتی این استان شد.

به گزارش نوژان نیوز، “عبدالله بیان” اظهار کرد: با از بین رفتن زیرساخت های مخابراتی در محدوده سیل، تمام خطوط ارتباطی بین تونل ۲تا ۶ جاده چالوس قطع شد.

وی اضافه کرد: با تلاش بی وقفه مخابرات البرز بیش از پنج کیلومتر فیبرنوری در این منطقه کار گذاشته شد و خطوط تلفن ثابت و همراه اول مشترکان وصل شد.

وی اظهار کرد: در حوزه سرقت کابل های مخابراتی نیز ابتدای سال سرقت های زیادی انجام شدکه با دستگیری یک سارق در منطقه کرج این آمار تاحدودی کاهش یافته است.

بیان درخصوص توسعه شبکه فیبر نوری دراستان البرز گفت: این استان به لحاظ تجهیز شبکه فیبرنوری به مشترکان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و اکنون بیش از ۱۳ هزارمشترک فعال دراین استان دارد .

مدیرکل مخابرات البرز افزود: طی برنامه ریزی انجام شده امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به ۲۰ هزار مشترک برسد.

وی گفت : ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده شده و مشترکان می توانند از این ظرفیت در حوزه ارتباطات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تحقق دایری فیبرنوری دراستان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت وسازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

مدیرکل مخابرات البرز یادآور شد: با نصب فیبرنوری در یک مجتمع انبوه سازی شده تمام مشترکان می توانند از خدمات ارتباطی تلفن و اینترنت به سهولت استفاده کنند.

وی به برخی خدمات در حوزه فیبر نوری دراستان البرز اشاره و اضافه کرد: طی سال جاری ۲ شرکت بزرگ صنعتی و سه شهرک صنعتی مجهز به فیبرنوری شدند و مخابرات البرز آمادگی لازم برای سایر متقاضیان است.

وی یادآورشد: اکنون بیش از ۱۸۳ هزار مشترک ADSL و ۲ هزار مشترک VDSL فعال است .

بیان افزود: ۶۸ درصد از مشترکان از مخابرات و بقیه از شرکت های دیگر اینترنت دریافت می کنند.

وی به طرح های اجرایی هفته دولت اشاره کرد و گفت: دراین استان در هفته دولت ۳۵ طرح مخابراتی به بهره برداری می رسد که رقم آن بیش از ۹۵۰ میلیاردریال برآورد شده است.