نگاه ویژه به کردستان در همه ارکان دولت وجود دارد
نگاه ویژه به کردستان در همه ارکان دولت وجود دارد
استاندار کردستان گفت: در دولت سیزدهم از شخص رییس جمهور گرفته تا تمام اجزای دولت، علاقه مندی و جدیت برای توجه ویژه به کردستان وجود دارد و ما باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش نوژان نیوز، اسماعیل زارعی کوشا در همایش مدیران مدارس سراسر کشور که به صورت همزمان در مراکز استان‌ها و با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور در سنندج نیز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نکاتی که ما در نشست های تهران همواره مطالبه می کنیم تبعیض مثبت برای کردستان و نگاه ویژه به استان است، افزود: این نگاه ویژه در این دولت برای کردستان اتفاق افتاده و باید استمرار داشته باشد، ضمن اینکه ما وظیفه داریم زمینه را برای این نگاه ویژه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید زمینه‌ها را فراهم و از فرصت‌ها استفاده کنیم و افزون بر اینکه از فرصت‌سوزی‌ها پرهیز کنیم، در راه کسانی که به دنبال فرصت سوزی هستند نیز مانع ایجاد کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: در ۲ سال گذشته که از عمر دولت سیزدهم می گذرد در استان کردستان اتفاق های خوبی افتاده است که شاخصی برای ارزیابی و بیان اتفاقاتی که روی داده و روندی که شکل گرفته است، به شمار می‌رود.

وی افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، استان ما از نظر میزان اعتبارات و پروژه ها (عمرانی و جاری) رتبه ۲۴ کشور را داشت اما در قانون برنامه بودجه امسال لایحه ای که دولت به مجلس فرستاد، رتبه دهم را داریم یعنی بودجه استان ۱۴ رتبه ارتقا پیدا کرد.

زارعی کوشا بیان کرد: در آخرین سال از دولت گذشته، کل اعتبارات عمرانی استان ۶۴۷ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد آن اسناد خزانه و فقط ۲۰ درصد ما اعتبار نقد داشیم که در ۱۴۰۱ ما بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که ۸۸ درصد آن نقد بوده و فقط ۱۲ درصد آن اسناد خزانه بوده است و این ها نشان از آن توجهی است که ما به دنبالش هستیم.

تقویت هویت ملی از رسالت‌های جدی ما در مدارس است

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه تقویت هویت ملی یکی از رسالت‌های جدی ما در مدارس است، گفت: زمانی در کشور ما جریاناتی، توطئه و دشمنی را توهم می دانستند اما امروز برای تمام مردم در کشور ثابت شده که دشمنی دشمنان با کشور ما توهم نیست و یک واقعیت است.

وی افزود: البته ما نباید ضعف کارکردی خودمان و نقص‌هایی که در برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و در هماهنگی کردن داریم را گردن دشمن بیندازیم چرا که بسیاری از مشکلات ربطی به دشمن ندارد و مربوط به خود ما، فرهنگ مدیریت و فرهنگ کار ما است.

زارعی کوشا ادامه داد: اما این را نباید فراموش کنیم که دشمنی و توطئه یک واقعیت است و یکی از مهمترین مولفه‌ها و راهبردهای دشمن برای دشمنی و توطئه در کشور ما تضعیف هویت ملی است.

وی اظهار کرد: دشمن بدنبال این است که روی فرزندان ما سرمایه گذاری کند و اجازه ندهد هویت ملی در درور آنها شکل بگیرد در حالیکه این مساله در همه جای دنیا خط قرمز محسوب می شود.

استاندار کردستان بیان کرد: در کشورهایی که ادعای تمدن و آزادی دارند و خود را مهد آزادی و تمدن می دانند هیچگاه اجازه نمی‌دهند کسی(داخلی یا خارجی) به پرچم کشور و سرود ملی آنها توهین کند چرا که معتقدند که اگر این مولفه ها نباشد ما نیز نیستیم.

وی افزود: برای ما نیز ساختار نظام، آموزش‌های انسانی، شهدایی که برای امنیت و آسایش ما ایثار کردند، پرچم و سرود ملی ما نماد هویت ملی ما است و باید روی این موضوع با تاکید بر المان های بومی کار شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: موضوع مولفه‌های بومی به عنوان بخشی از هویت ملی در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که کرونا و قطع رابطه دانش‌آموزان با فضای آموزشی، اسیب های جدی به ما رسانده که باید به فکر ترمیم باشیم.

ظرفیت نیروی انسانی در کردستان قابل توجه است

وی در ادامه گفت: در هر جامعه‌ای نیروی انسانی مهمترین سرمایه است و مهمترین بخش این سرمایه کودکان و نوجوانان و دانش‌اموزانی هستند که در بهترین دوره یادگیری قرار دارند و این نقش و مسئولیت بسیار مهم است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما روی صدقات جاریه و کارهای ماندگار تاکید زیادی می شود، افزود: ماندگارترین صدقه انسان سازی است که در این زمینه مدیران و معلمان بیشترین نقش را دارند.

وی اضافه کرد: در استان ظرفیت نیروی انسانی، ظرفیت بسیار قابل توجهی است همین توفیقاتی که دانش آموزان ما بدست آورده اند، در حالی که امکانات و مقدورات ما نسبت به همه جای کشور شاید محدودتر باشد نشان می دهد که تلاش و زحمات شما و ظرفیت استعداد در فرزندان ما بسیار بالا است.

در آیین همچنین به صورت نمادین از پوستر ۸۵ پروژه آموزشی استان رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا