اتصال ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی فردیس به فیبر نوری
اتصال ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی فردیس به فیبر نوری
مدیرکل مخابرات منطقه البرز از اتصال ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس به شبکه فیبرنوری خبرداد.

به گزارش نوژان نیوز، عبدالله بیان در آیین بهره برداری از اتصال پروژه فیبرنوری شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس اظهار کرد: بخشی از بستر و زیرساخت‌های این پروژه از گذشته فراهم بود و بخشی از زیرساخت به صورت کامل با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های مختلف در حوزه فیبرنوری در سطح استان البرز اجراشده است،گفت: شبکه فیبر در ۲ محله مسکونی کرج به صورت کامل احداث شده و به زودی پروژه فیبرنوری در شهرک وحدت فردیس و شهرک بنفشه کرج آغاز می شود؛ پیمانکار این طرح نیز مشخص شده و انتظارمی رود مسوولان شهری، در اجرای پروژه ها مخابرات را یاری نمایند.

وی اظهار کرد: شبکه فیبر نوری در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد نیز اجرا شده و در شهرک صنعتی اشتهارد نیز در دست اجرا است.

بیان با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۹۰ درصد از دستگاه های اجرایی به فیبر نوری متصل هستند، گفت: البرز یکی از استان های پیشرو در این حوزه است .

وی یادآورشد: تعداد کمی از دستگاه های اجرایی البرز هنوز به فیبر نوری متصل نیستند که به زودی به این شبکه می پیوندند.

وی یکی از نیازهای اساسی شهرک های صنعتی در دنیای جدید را ارتباطات دانست، افزود: بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی البرز به اینترنت و شبکه متصل هستند و این باعث کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری می شود.

مدیرکل مخابرات استان البرز گفت: برای رفع خرابی این تجهیزات از راه دور می توان متصل شد و پایش تصویری یکی از ابزارهای کنترل مجموعه شرکت‌های صنعتی است.

وی اظهار کرد: اکنون حدود ۱۵ هزار مشترک شامل واحد های اداری ، مسکونی و تجاری استان دارای سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری ( ftth ) هستند و بیش از ۱۰ هزار مشترک خانگی از طریق تلفن ثابت به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

بیان یادآورشد: گسترش خدمات فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.
وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.

شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس دارای حدود ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر است.