رشد ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر
رشد ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر
رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر تهران بزرگ گفت: طی سال جاری ۹ هزار و ۲۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سطح استان تهران کشف شد که در مجموع نسبت به سال گذشته رشد ۴۸ درصدی داشته است.

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین باباپور ارزش کشفیات مواد مخدر در سال جاری را ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی در ادامه به رشد ۱۷ درصدی دستگیری و جمع آوری خرده فروشان و ۱۲ درصدی قاچاقچیان اشاره کرد و افزود: طی پنج ماهه امسال ۱۳ هزار و ۵۴۷ خرده فروش، ۲۰۱ قاچاقچی دستگیر و ۲۷ باند متلاشی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ کمبود ظرفیت برای پذیرش معتادان متجاهر را یک چالش جدی برای ارتقای امنیت شهر و ترک اعتیاد دانست و افزود: فقط امسال ۲۳ هزار ۷۹۶ معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شدند که رشد ۸ درصدی داشته است.

به گفته سرهنگ باباپور، اما از این تعداد ۶ هزار و ۷۱۱ نفر در مراکز بازپروری پذیرش شدند که فقط ۲ درصد رشد داشته که تناسبی با میزان جمع آوری معتادان ندارد.

 

نیمی از معتادان متجاهر به شهر باز می‌گردند

وی به بازگشت بخش قابل توجهی از معتادان به چرخه مصرف به دلیل محدودیت در زیرساخت‌ها اشاره و اضافه کرد: عدم تعیین تکلیف معتادان دارای منع پذیرش به دلیل محدودیت چالش جدی است که حدود ۵۰ درصد معتادان جمع‌آوری شده از این دست هستند.

 

۲۵ درصد کارتن خواب‌ها و شبه معتادان در تست‌های اعتیاد دارای نتیجه منفی هستند

مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یک موضوع چند وجهی است که دستگاه های مختلف در آن نقش و سهم دارند و مبارزه همه جانبه نیازمند عزم راسخ همه دستگاه ها در این زمینه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران همچنین به موضوع کارتن خواب ها اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد کارتن خواب ها و شبه معتادان در تست های اعتیاد دارای نتیجه منفی هستند که نشان میدهد این افراد به دلیل مشکلات اجتماعی و نه اعتیاد اقدام به کارتن خوابی می‌کنند.