دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه زندانیان استان البرز آغاز شد
دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه زندانیان استان البرز آغاز شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از آغاز دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه زندانیان و سربازان وظیفه زندان های البرز در ندامتگاه فردیس (کچویی) خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز،بهزاد غفاری” افزود: زندانیان و سربازان وظیفه زندان های استان در رشته های جوشکاری، فناوری خودرو، منبت، معرق، آشپزی، برق ساختمان، قالی بافی، پیرایشگر مردانه و سراجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استالن البرز خاطرنشان کرد: زندانیان به عنوان بخشی از جامعه هدف مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نیازمند بازسازی روحی و ارتقای سطح توانمندی‌های شغلی به منظور پیشگیری از وقوع جرم هستند و اشتغالزایی مددجویان در زندان، می‌تواند علاوه بر ایجاد امنیت روانی برای فرد و جامعه، در کاهش آمار بازگشت به زندان نیز تاثیر داشته باشد.

غفاری ، هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت زندانیان را ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین زندانیان، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح زندان‌ها، فراهم نمودن فرصت رقابت سالم در بین زندانیان، ارتقای ضریب اشتغال پذیری ناشی از توانمندهای حرفه‌ای، الگوسازی و افزایش مهارت آموزی زندانیان و بروزرسانی و ارتقای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای زندانیان اعلام کرد.

این دوره از مسابقات از امروز چهاردهم تا هفدهم مرداد ماه ادامه دارد.