فعالیت ۱۸ اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در البرز
فعالیت ۱۸ اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در البرز
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۱۸ اکیپ ثابت و سیار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی فعال می شوند.

به گزارش نوژان نیوز، «غلامرضا توکلی» در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: به منظور حفظ بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام، اداره کل دامپزشکی استان البرز طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را بر دام زنده و گوشت قربانی شهروندان، خیرین و هیئت های عزاداری را همزمان با سراسر کشور اجرا می کند.

وی اظهار کرد: این طرح با حضور هفت اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار، ۱۱ ناظر بهداشتی ، ۱۵ دکتر دامپزشک و ۱۸ بازرس بهداشت گوشت با نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان البرز در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران، ساماندهی می شود.

توکلی از شهروندان خواست به منظور رعایت شرایط بهداشتی ، از کشتار دام در مکان های عمومی و جلوی دسته های عزادارای، به صورت جدی خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه های دام زیر نظر دامپزشک انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشتارگاه های دام استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی فعال می باشند، به شهروندان و عزاداران توصیه کرد هیئت های مذهبی ، خیرین و شهروندان دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو ، همه شهروندان و مسوولان هیات های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال(دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.

وی افزود: خیرین و شهروندان گرامی فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.