هرس زمستانه درختان شهرکرج
هرس زمستانه درختان شهرکرج
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سلامت درختان شهر تأثیر بسزایی دارد عملیات هرس به‌موقع است.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عاقلی اظهار کرد: عملیات هرس زمستانه درختان و هرس فرم درختچه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی مشخص از نیمه دوم آبان ماه در بولوارها، میادین و بوستان‌های فضای سبز اجرایی شده و این عملیات تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد.

وی افزود: هرس به‌موقع درختان یکی از اقداماتی است که باعث می‌شود درختان در فصل زمستان سبک‌تر باشند و در هنگام بارش برف دچار شکستگی شاخه‌ها نشوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از دیگر نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را رفع مانع دید ترافیکی، حذف شاخه‌های اضافی، شکسته و آفت‌زده، حذف پا جوش‌ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان و درختچه‌ها، از بین بردن شاخه‌های پیر و ایجاد شرایط مطلوب برای ورود نور و هوای کافی جهت رشد مناسب وایده‌آل درخت برشمرد.

عاقلی از شهروندان خواست برای جلوگیری از حوادث و  صدمه زدن به درختان، از هرگونه هرس خودسرانه درختان خودداری کرده و درخواست‌های خود، جهت هرس درختان موجود در کوچه‌ها و معابرعمومی را به همکاران فضای سبز شهرداری مناطق یا سازمان سیما منظر گزارش دهند تا در اسرع وقت با اعزام اکیپ متخصص فضای سبز عملیات هرس صورت پذیرد.