دشمن در فضای مجازی از راهبرد روایت برای هجمه سود می‌برد
دشمن در فضای مجازی از راهبرد روایت برای هجمه سود می‌برد
مدرس سواد رسانه‌ای و پژوهشگر حوزه رسانه گفت: دشمنان اکنون فضای مجازی را ابزار جنگ قرار داده‌اند و از راهبرد روایت برای هجمه استفاده می‌کنند.

به گزارش نوژان نیوز، محمد لسانی در آیین سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سالن همایش مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر استان سمنان ابراز کرد: ۹ تا ۱۱ ساعت به صورت روزانه در ایران افراد درگیر فضای مجازی هستند و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این شاخص به طور میانگین سه تا چهار ساعت است.

مدرس سواد رسانه‌ای و پژوهشگر حوزه رسانه با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۵ نفر در کشورهای پیشرفته بیشینه مصرف در فضای مجازی دارند، گفت: طبق گزارش‌ها به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۱ نفر در ایران بیشینه مصرف فضای مجازی دارند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها ۹۷ درصد جوانان کشور به فضای مجازی دسترسی دارند و نبود محدودیت و سرعت انتشار، از عوامل توجه به فضای مجازی است، تصریح کرد: همه رسانه‌ها فقط محدود به رسانه‌های مجازی نیست و همه رسانه‌های مدرن فقط اینترنت و فضای مجازی محسوب نمی شود.

لسانی تصریح کرد: جنگ مخفی دشمنان با ایران به فضای مجازی کشیده شده است و اکنون دشمنان از راهبرد روایت و ظرفیت فضای مجازی به عنوان سلاح برای هجمه استفاده می‌کنند.

وی درباره رسانه های مطبوعاتی نیز افزود: رسانه‌های مطبوعاتی کشور، به دلیل هیجانی شدن افکارها، وضعیت مناسبی ندارند.

 

دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان ایرانی به فضای مجازی هستند

وی بیان کرد: ارتباط رسانه‌ها با مخاطب در گذشته در شرایط عمودی، توده‌ای و ارتباط از بالا بود و اکنون ارتباطات در رسانه‌ها به صورت افقی، شبکه‌ای و چالش‌طلب تغییر شکل یافته است.

وی یادآور شد: تحلیل رسانه‌ای و کنش رسانه‌ای نقشی مهم در عصر امروز دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

لسانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان به فضای مجازی هستند، افزود: چت و گفت وگو، خرید و رفتارهای اقتصادی، تماشا، بازی و محتوای غیراخلاقی، پنج عامل اعتیادزا در فضای مجازی است.

مدرس سواد رسانه‌ای و پژوهشگر حوزه رسانه تصریح کرد: بازی‌های برخط قوی‌ترین عامل اعتیادزا در فضای مجازی است.

اولین همایش سه‌روزه سلسله نشست‌های ایمان و امید در استان سمنان ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مدت سه روز از امروز تا پنجشنبه بیست و دوم تیرماه به میزبانی شهرستان مهدیشهر در حال برگزاری است.

سلسله نشست‌های ایمان و امید ویژه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با حضور دختران و پسران انقلابی از نقاط مختلف استان سمنان و مسوولان و کارشناسان کشوری و استانی در حال برگزاری است. برگزاری پنل‌های تخصصی، سخنرانی درباره اغتشاشات سال گذشته، غرب‌شناسی، دولت‌ها، تحولات منطقه، شبکه‌های اجتماعی، دفاع مقدس و تجربه‌نگاری، از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

پرویز سروری نائب رییس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی امروز از سخنرانان آیین آغاز این همایش بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا