منابع مالی بانکها با کمک صاحبان صنایع البرز افزایش یابد
منابع مالی بانکها با کمک صاحبان صنایع البرز افزایش یابد
استاندار البرز گفت: از صاحبان صنایع مستقر در استان این انتظار وجود دارد که بخشی از درآمدهای خود را به بانک های استان انتقال دهند تا منابع مالی بانک ها برای ارایه خدمات و تسهیلات افزایش یابد.

به گزارش نوژان نیوز،مجتبی عبداللهی” در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به شعار سال که طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) مهار تورم، رشد تولید نام گرفت، افزود: همچنین از فعالان اقتصادی استان البرز انتظار می‌رود به مسوولیت های اجتماعی خود اشراف داشته و برای جبران کمبودها و عقب ماندگی ها در سرانه های البرز، یاری رسان باشند.

استاندار البرز تاکید کرد: بر این اساس باید روند تحقق این هدف بزرگ در استان را رصد کنیم و در مدت باقی مانده سال برنامه ریزی دقیقی برای این امر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه‌های جدی رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین باید میزان اثرگذاری و عملکرد استان در این رابطه مورد سنجش قرار گیرد.

وی افزود: اکنون سهم استان البرز از صادرات کشور ۳۵۰ میلیون دلار است و درصدد هستیم این رقم را افزایش دهیم از این رو فعالان عرصه تجارت و تولید باید در این مسیر راهکارهای خود را ارائه دهند.

استاندار البرز اضافه کرد: علیرغم هماهنگی هایی که شکل گرفت، در جهت گسترش روابط و استفاده از توان رایزنی سفارت های ایران در کشورهای همسایه و آسیای میانه اقدام موثری از سوی فعالان اقتصادی استان صورت نگرفته است.

عبداللهی گفت: حضور فعال تولیدکنندگان و تجار استان در نمایشگاه های بین المللی با توجه به توان و ظرفیت های موجود مورد انتظار است.

استاندار البرز افزود: ضرورت دارد با تشکیل کارگروهی ویژه، مشکلات و موانع راه توسعه و شکوفایی شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری مستقر در استان شناسایی شود.

 

البرز را از رتبه چهارم دانش بنیان به رتبه دوم ارتقا می دهیم

وی افزود: درصدد هستیم استان البرز را از رتبه چهارم کشور در استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان به رتبه دوم پس از تهران ارتقا دهیم.

استاندار البرز با اشاره به مصوبات این جلسه، گفت: تامین آب مورد نیاز تولید و صنعت در شهرک صنعتی کوثر از طریق حفر چاه و انتقال آب تصفیه خانه ماهدشت به شهرک های صنعتی کوثر و امید در اشتهارد باید برنامه‌ریزی و محقق شود.

وی افزود: مدیران مربوطه در رابطه با تامین سوخت و برق تعامل لازم را با صنایع داشته باشند.

عبداللهی گفت: پیشنهادات و نیازها در حوزه افزایش صادرات در بحث کلان مطرح شود که از طریق روابط ملی چاره اندیشی شود.