رشد سریع البرز دستاورد تلاش های اساتید دانشگاهی است
رشد سریع البرز دستاورد تلاش های اساتید دانشگاهی است

به گزارش نوژان نیوز، «مرتضی ولی پوری» در آیین تکریم از اساتید برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: استان البرز دارای قومیت ها، فرهنگ ها و لهجه های مختلفی است که به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «ایران کوچک» یاد کرده […]

به گزارش نوژان نیوز، «مرتضی ولی پوری» در آیین تکریم از اساتید برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: استان البرز دارای قومیت ها، فرهنگ ها و لهجه های مختلفی است که به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «ایران کوچک» یاد کرده اند که این تنوع شاید دلیلی برای پیشرفت این استان شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان تحصیل کرده اند، اظهار کرد: وجود مراکز دانشگاهی متعدد در البرز منشاء اثر و خدمات قابل توجهی شده که باعث شده همراه و همگام با تهران به جلو برود.

ولی پوری با اشاره به اینکه البرز نقطه تلاقی ۱۴ استان کشور است، گفت: این استان یک نقطه بسیار استراتژیک محسوب می شود که خود مجموعه ای از جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی بوده و زمینه ای را برای هم افزایی، اخوت و رشد استان ایجاد کرده است.

وی افزود: ضمن اینکه علاوه بر وجود مشاهیر بزرگی در استان، البرز سرافراز و مفتخر به وجود سرداران و شهدایی است که مایه فخر و مباهاتش شده است.

اشتغال دانشجویان علمی کاربردی تضمین می شود

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز در این آیین گفت: استاد نمونه الگویی برای جوانان و دانشجویانی است تا با علم و اخلاق و مهارت و از ثمره وجودی خود دانشجویان را سیراب کند.

مصطفی یوسفی با بیان اینکه اساتید با علم نافع و کاربردی خود نیاز حتمی و فوری کشور را برآورده کرده و پیشرفت علمی کشور مدیون آن هاست، افزود: علم و عمل زمانی که با اخلاق عجین شود تاثیر گذارتراست.

وی اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی برای برطرف کردن نیازهای کار و تولید با رشته های تحصیلی در حوزه صنعت، فنی و هنری اقدام می کند که به همین لحاظ از سال تحصیلی آینده در برخی رشته ها با تضمین اشتغال اقدام به جذب دانشجو می کنیم تا دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه اطمینان خاطر از شغل آینده خود داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با این روش جدید امید در دانشجویان برای وضعیت اشتغال و زندگی در آینده بهتر خواهد شد.

در این آیین از ششمین جلد کتاب «البرزنامه» نوشته پژوهشگر البرزی «مهراب رجبی» رونمایی شد.