مراودات زیست محیطی ایران و ترکمنستان تقویت می‌شود
مراودات زیست محیطی ایران و ترکمنستان تقویت می‌شود

به گزارش نوژان نیوز، علی سلاجقه در گفت و گو با خبرنگاران‌ با اشاره به مراودات متعدد ایران و ترکمنستان افزود: قرار است در نشست تغییرات اقلیمی به میزبانی کشور ترکمنستان شرکت کنم که در این سفر مباحث مربوط به تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با توجه […]

به گزارش نوژان نیوز، علی سلاجقه در گفت و گو با خبرنگاران‌ با اشاره به مراودات متعدد ایران و ترکمنستان افزود: قرار است در نشست تغییرات اقلیمی به میزبانی کشور ترکمنستان شرکت کنم که در این سفر مباحث مربوط به تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اشتراکات فراوان و تشابهات آب و هوایی کشورمان با ترکمنستان می‌توان همکاری های خوبی برقرار کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اشتراکات در مناطق تحت حفاظت مرزی میان ۲ کشور نیز می تواند از دیگر زمینه های همکاری و مشارکت باشد.

سلاجقه افزود: سعی داریم مسایل محیط زیستی در نشست‌های دوجانبه میان ۲ کشور مطرح شود.

وی اضافه کرد:در سفر استانی امسال‌ رییس جمهوری به این استان اینجانب به عنوان نماینده وی به شهرستان قوچان سفر کردم و راه اندازی تصفیه خانه شهرستان یکی از مصوبات این سفر بود که سال ۱۴۰۲ این مجموعه افتتاح می شود و مردم نگران نباشند زیرا دولت سیزدهم در وعده های خود راستگوست.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز با هدف عبور از مرز زمینی برای شرکت در نشست “امنیت غذایی در سایه تغییرات اقلیمی” در کشور ترکمنستان وارد مشهد شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا