حوزه پزشکی البرز خبرهای خوشی برای سلامت کشور دارد
حوزه پزشکی البرز خبرهای خوشی برای سلامت کشور دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به موفقیت محققان این دانشگاه در زمینه تولید انواع واکسن کرونا در سال های اخیر اعلام کرد: اکنون نیز حوزه پزشکی البرز باساخت شتاب دهنده های درمانی فوق پیشرفته پزشکی خبرهای خوشی برای بخش سلامت کشور دارد.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر شهرام صیادی در پنجمین کنگره ملی گزارش های موردی بالینی که در کرج آغاز به کار کرده است ، افزود: ساخت ۲ دستگاه شتاب دهنده و گاما نایف فوق پیشرفته در زمینه درمان سرطان توسط محققان این دانشگاه طی ماه های اخیر حرکتی بسیار ارزشمند برای تحول شگرف در علم پزشکی کشور است.

وی ادامه داد: ساخت اولین دستگاه گامانایت کشور در البرز برای درمان سرپایی بیماران سرطانی یکی از رویدادهای بسیار ارزشمند علم پزشکی است که به کمک بیماران کشور آمده است .

صیادی گفت : در قسمت هایی از بدن که امکان عمل جراحی مقدور نیست ، این ابزار کارآمد است که دستیابی به این موفقیت علمی در اوج تحریم ها مصداق واقعی شعار “توانستن ” است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: اکنون این دستگاه برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی کشور در کرج در حال آماده سازی است و به زودی فعالیت رسمی آن آغاز می شود.

وی تاکید کرد: ساخت ۲ دستگاه شتاب دهنده درمان سرطان در البرز افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است که توسط محققان البرزی به نتیجه رسیده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : تلاش های محققان این دانشگاه برای خلق افتخارات دیگر ادامه دارد و این مسیر را با کمک بخش خصوصی ادامه خواهیم داد.

صیادی با اشاره به اقدام ارزشمند یک خیر در احداث مجموعه درمانی دانشگاهی علوم پزشکی البرز کرج ، افزود: این خیر ۱۰ هزار میلیارد ریال صرف این مجموعه عظیم کرده است که به زودی افتتاح می شود.

وی با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از بخش بهداشت و درمان البرز اظهار کرد: بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی شهرستان ۸۰۰ هزار نفری فردیس که در اوایل دهه ۹۰ کلنگ زنی شده بود با اهتمام دولت سیزدهم اکنون تکمیل شده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت : ۷۰ درصد منابع مالی و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح در دولت سیزدهم محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین هیات ممیزی دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از ۱۲ سال در دولت سیزدهم استقلال پیدا کرد.

محققان البرزی در زمان اوج کرونا با ساخت چهار واکسن کرونا دستاوردهای بزرگ علمی برای کشور به ارمغان آوردند.