زمان پویش ملی سلامت در البرز تمدید شد
زمان پویش ملی سلامت در البرز تمدید شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به ضرورت سنجش عمومی در زمینه بیماری های زمینه ای دیابت و پرفشاری خون در افراد، زمان پویش ملی سلامت در این استان تا ۳۰ دی ماه جاری تمدید شد.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر “شهرام صیادی”، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام این خبر افزود: البرزنشینان تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند جهت اطلاع از فشارخون و دیابت خود به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.

رییس دانشگاه افزود: از ابتدای پویش تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر در غربالگری این ۲ بیماری خطرناک و خاموش شرکت کردند که از این تعداد، بیش از ۷۶ هزار نفر با سابقه فشارخون‏ بالا، بیش از ۱۸ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا ، بیش از هفت هزارو۸۰۰ نفر مشکوک به دیابت و بیش از ۲۹۷ هزار نفر در مرحله پیش فشار خون و بیش از ۵۶ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند.

دکتر صیادی ادامه داد: این طرح برای گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال در استان که نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر برآورد می شود، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار  مکان تجمعی  علاوه بر ۳۴۵ پایگاه و مرکز بهداشتی و ۲۱ بیمارستان در استان برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده است.