اجرای طرح امحاء حیوانات موذی در مرکز شهر کرج
اجرای طرح امحاء حیوانات موذی در مرکز شهر کرج
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طرح امحاء حیوانات موذی و طعمه‌گذاری موش در میدان کرج تا میدان شهدا انجام شد.

به گزارش نوژان نیوز، محمدرضا خسروی اظهار کرد: یکی از مسائلی که توسط شهروندان در سامانه ۱۳۷ مطرح می‌شود مربوط به وجود حیوانات موذی در مناطق مختلف شهری است.

وی افزود: امحا کامل موش در سطح کلانشهر کرج نیاز به تعامل جدی شهروندان با مسئولان شهری دارد.

به گفته این مسئول، طرح امحای حیوانات موذی و طعمه‌گذاری موش در میدان کرج تا میدان شهدا به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه مبارزه و امحا با موش‌ها یک سیستم همکاری چند جانبه لازم دارد، ادامه داد: از آنجایی که فراهم شدن شرایط زیستی موش شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روز افزون جمعیت این گونه می‌شود.

خسروی گفت: مهمترین مسأله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است، در غیر این صورت طعمه‌گذاری کاری بیهوده و بدون نتیجه‌ای است.

وی یادآور شد: چند نکته حائز اهمیت وجود دارد که شهروندان باید در نظر داشته باشند و آن اینکه از بین بردن کامل موش‌ها امری غیر ممکن و برای اکوسیستم مضر خواهد بود و کنترل صحیح زندگی حیوانات در زیست شهری به عهده‌ی یک مجموعه نیست و زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگ شهروندی نقش بسیار مهمی دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: سازمان مدیریت پسماند در زمینه کنترل جمعیت موش، ضمن طعمه‌گذاری، اقداماتی برای فرهنگسازی عمومی دارد که طی سال جاری با حضور کارشناسان در محلات به اجرا در خواهد آمد.