نسخه نویسی سنتی هزینه روی دست بیماران البرز گذاشته است
نسخه نویسی سنتی هزینه روی دست بیماران البرز گذاشته است
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از ۲ سال پیش تاکنون در کشور، اعلام کرد: ادامه نسخه نویسی سنتی توسط برخی پزشکان البرز هزینه مازاد روی دست بیماران گذاشته است.

به گزارش نوژان نیوز، دکتر داود زارع گفت : انتظار می رود تمام پزشکان در زمینه طرح نسخه نویسی الکترونیکی با بیماران و صندوق های بیمه درمانی همکاری بیشتری کنند تا شاهد مشکلات برای مردم نباشیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بیمه سلامت گفت : در این هفته برنامه های متنوعی برای گسترش نسخه نویسی الکترونیکی و خدمات به بیمه شدگان در البرز پیش بینی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز با بیان اینکه اکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش این بیمه هستند،افزود: از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

زارع گفت : بیمه سلامت البرز نیز صندوق ویژه برای حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص راه اندازی کرده و این بیماران از خدمات صندوق مذکور بهره مند هستند.

وی ، یکی از اقدامات موثر بیمه سلامت را البرز خدمات رسانی به ۶۶ محله کم برخوردار استان برشمرد و افزود: تاکنون از ۳۶ محله کم برخوردار البرز بازدید و اقدام لازم برای بیمه قشرهای فاقد بیمه به عمل آمده است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: تلاش ها بر بیمه افراد نیازمند و فاقد بیمه در این محله ها معطوف شده است.

وی اظهار کرد: بخشی از اتباع خارجی مقیم البرز نیز زیر چتر بیمه سلامت استان قرار گرفته اند که البته این بیمه مختص افرادی است که دارای کارت آمایش باشند.

زارع با اشاره به ارائه خدمات بیمه ای به زوج های نابارور گفت: اکنون ۲ بیمارستان فعال در البرز به این زوج ها خدمات ارائه می دهند و بیمه سلامت نیز از طرح جوانی جمعیت و زادآوری حمایت لازم را دارد.

مدیرکل بیمه سلامت البرز بیان کرد: همزمان با هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس استان به صدا درمی آید.