فناوری صنعت دام البرز نیازمند ارتقاء است
فناوری صنعت دام البرز نیازمند ارتقاء است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: فناوری صنعت دام و طیور این استان برای بهیود تولید نیازمند ارتقاء است.

به گزارش نوژان نیوز، «عبدالرضا بازدار» در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان البرز که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور در کرج برگزار شد با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در البرز نیازمند تحول است، افزود: بر روی کشتارگاه های این استان بایستی بازنگری اساسی انجام شود و وضعیت آن ها بهبود یابد.

وی وضعیت صنعت مرغداری در البرز را رو به بهبود دانست و اظهار کرد: ارتقای صنعت در این حوزه بر روی ارتقای بهره وری و کمیت و کیفیت تولید کمک زیادی می کند.

وی ادامه داد: وضعیت حوزه دامپروری در استان البرز دارای برجستگی و تخصص خوبی است و برای ارتقای بهره وری سیستم های خوبی داریم به طوریکه جزو ۶ یا هفت استان برتر کشور به لحاظ تعداد دام صنعتی هستیم ولی در حوزه طیور وضعیت خیلی مناسبی به لحاظ کمیت نداریم.

بازدار با بیان اینکه واحدهای مرغ گوشتی استان فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز استان را تامین می کنند، اضافه کرد: بهبود وضعیت این بخش نیاز به حمایت وزیر جهاد کشاورزی و استاندار البرز دارد که در این راستا حمایت های خوبی از سوی استاندار صورت گرفته است.

وی گفت: البرز وابستگی زیادی به لحاظ تامین گوشت مرغ به استان های همجوار دارد و در تنش هایی که در بازار مرغ به وجود می آید البرز اولین نقطه در کشور است که تکانه های این تنش ها را در خود نشان می دهد به خصوص این تنش ها برای اقشار کم درآمد پررنگ تر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه باید بر روی تغییر شاخصه ها کار کنیم، تصریح کرد: در مرغ تخم گذار وضعیت خوبی داریم ولی در مرغ گوشتی برای افزایش واحدهای تولیدی و ظرفیت آن ها برنامه داریم و علیرغم اینکه کمبود آب داریم در نظر داریم تا سه برابر واحدهای گوشتی را افزایش دهیم.

وی گفت: بایستی بر روی بهره وری سیستم های موجود کار کنیم و بهبود ضریب تبدیل را داشته باشیم و با برنامه از حداقل امکانات بهره ببریم.

بازدار یادآور شد: اکنون مجوز ایجاد ۲واحد بزرگ یک میلیون قطعه ای مرغ در البرز صادر شده و ایجاد یک واحد بزرگ دیگر هم در سفر استانی رییس جمهور با سرمایه گذار قراردادی منعقد شد.

نقش پر رنگ البرز در تامین نیازهای غذایی کشور

سرپرست دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه شریان حیاتی یک کشور به حوزه اقتصاد، بهداشتی عمومی و سرمایه دامی آن برمی گردد، گفت: البرز نقش پررنگ در حفاظت و مراقبت از نیازهای غذایی کشور دارد.

«علیرضا رفیعی پور»  در این آیین افزود:  البرز استانی است که از لحاظ فناوری، علمی  و موقعیت جعرافیایی حزو استان های برتر کشور است و این توفیقات البرز باعث می شود که این استان به عنوان استانی مثال زده شود که اگر قرار باشد از این شریان اقتصادی  سرمایه داری حفاظت شود این استان نقش ۹۰ درصدی در آن دارد.

در این آیین از خدمات پنج ساله «غلامرضا توکلی» قدردانی و «علیرضا رفیعی پور» رییس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در سال ۱۳۹۶ به عنوان سرپرست دامپزشکی استان البرز معرفی شد.

در این آیین از خدمات پنج ساله «غلامرضا توکلی» قدردانی و «علیرضا رفیعی پور» به عنوان سرپرست دامپزشکی استان البرز معرفی شد.