البرز جزو برترین های کشور در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر است
البرز جزو برترین های کشور در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: البرز در کنار تهران و خراسان رضوی جزو استانهای برتر در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و راه اندازی مراکز باز پروری معتادان شناخته شده است.

به گزارش نوژان نیوز، سردار “سید جعفرحسینی” در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج افزود: اقدامات چشمگیری طی ۲ سال اخیر در زمینه راه اندازی مراکز بازپروری معتادان در استان البرز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: به تازگی نیز هفت سالن با ظرفیت ۴۰۰ تخت برای بازپروری و درمان معتادن در شهرستان چهارباغ استان البرز تجهیز شده است ضمن آنکه مجوز مرکز بازپروری بانوان نیز در جریان نهایی شدن است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: هر گونه اقدام در زمینه کمک به توسعه مراکز بازپروری معتادان از آسیب های دامنگیر جامعه خواهد کاست.
حسینی بیان کرد: ۲ هزار تخت تا بهمن ماه امسال به مراکز بازپروری معتادان استان البرز اضافه خواهد شد و با کمک خیرین عملیات یک مرکز بازپروری معتادان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و در چهار قطعه در اشتهارد ساخته خواهد شد.

وی افزود: برای درمان و اشتغال معتادان متجاهر اقداماتی صورت گرفته و مجوزهایی صادر شده است.

 

هزینه نگهداری مددجویان در مرکز بازپروری کلاک تامین شود

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج نیز دراین نشست گفت: هزینه های نگهداری از مددجویان در مرکز بازپروری کلاک هنوز توسط شهرداری کرج و گرمدره تامین نشده و تا کنون فقط خیرین در این زمینه مساعدت و همکاری داشته اند.

مهدی آقا براری” با اشاره به اقدامات موثری که طی ۲ سال اخیر به همت استاندار البرز در این زمینه صورت گرفته است، بیان کرد: از بدو تشکیل دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان به همت استاندار صورت گرفته و نتایج آن درسطح شهر مشهود است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جامعه افزود: کمیته های درمان، پیشگیری و نگهداری و.. باید فعال تر و اقدامات موثرتری در این زمینه داشته باشند.

آقابراری گفت: نگهداری و تامین اعتبار ۲ موضوع مهم پس از راه اندازی اردوگاه های مراقبتی بوده که هزینه های سنگینی را نیز به همراه دارد و از شهرداری هایی که در این زمینه متعهد به همکاری بوده اند انتظار می رود با نگاه ویژه ای در این رابطه مشارکت کنند.

وی بیان کرد: با راه اندازی اردوگاه های مراقبتی بخشی از نابسامانی های بصری از چهره کلانشهر کرج رخت بربسته است اما تلاش ها برای تثبیت شرایط استمرار دارد و همین امر نیز منوط به همکاری تمامی دستگاه های مرتبط می باشد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج افزود: تمرکز ما نباید فقط معطوف به نگهداری معتادان شود و در بحث پیشگیری و درمان نیز باید اقدامات مستمری تا پایان درمان این افراد صورت بگیرد.

ضرورت تشکیل کمیته درمان مبارزه با مواد مخدر در البرز

آقابراری افزود: کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز در دانشگاه علوم پزشکی باید تشکیل شود و وظیفه خطیری در این زمینه وجود دارد چرا که بخشی از این افراد در طول زمان اعتیاد دچار بیماری هایی شده اند که در صورت عدم درمان کامل با ورود مجدد به جامعه اشاعه دهنده بیماری خواهند بود.

اکنون استان البرز دارای پنج مرکز ماده ۱۶(بازپروری معتادان ) شامل مرکز شاد در ماهدشت، بانوان در قزلحصار، چهارباغ، کلاک و فردیس است.