اسناد واگذاری غرفه‌های سبزه‌ میدان به مزایده گذاشته شد
اسناد واگذاری غرفه‌های سبزه‌ میدان به مزایده گذاشته شد
شهردار زنجان گفت:با برنامه ریزی صورت گرفته، اسناد واگذاری غرفه‌های سبزه‌میدان به مزایده گذاشته شد تا توانمندترین افراد برای فعالیت در این حوزه انتخاب شوند.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا فیروزفر در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اهمیت تدوین برنامه مناسب برای فعالیت در غرفه‌های واقع در سبزه‌میدان، افزود: در این رابطه در گام نخست تلاش شد که ایده مناسبی برای اجرایی شدن در طرح ارائه شود که در این رابطه مذاکراتی با میراث فرهنگی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه حساسیت برای این غرفه‌ها به دلیل ایجاد یک طرح پایدار و پر رونق در شهر بوده است، اضافه کرد: چندین ماه در این رابطه درگیر بودیم و در نهایت با ارائه راهکار جدید، اسناد مزایده طرح در سامانه بارگذاری شد.

شهردار زنجان گفت: امید است فعالان توانمند که در این حوزه فعال هستند در مزایده شرکت کنند تا شاهد به بار نشستن زحمات فراوان انجام شده در این طرح باشیم.

وی در ادامه به اجرای طرح فیبر نوری در سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این کار، طرح بسیار بزرگی است و حدود ۳۳۰ کیلومتر از سطح شهر باید به عرض ۱۲ سانتیمتر حفاری شود که کار عظیمی را در این بخش شاهد خواهیم بود و در این راه به همکاری همه‌جانبه نیاز داریم.

شهردار زنجان در ارتباط با بحث تملکات نیز گفت: در این بخش کارهای خوبی انجام شده است اما مشکلی که در حال حاضر در یکی از بخش‌ها داریم مربوط به کوچه شامی است که اهالی همکاری لازم را برای وصل شدن به فاضلاب شهری ندارند که تلاش داریم این موانع نیز برطرف شود و کار را بلافاصله آغاز کنیم.

فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت طرح راهسازی شهیدان کریمی، اظهار کرد: از یک و نیم سال قبل، کارهای مقدماتی و مطالعاتی این طرح آغاز و حتی پیمانکار نیز مشخص شد.

فیروزفر گفت: با این حال در گام نخست با مشکلات تجهیز کارگاه مواجه شدیم که با تدابیر اتخاذ شده، کارگاه در دو بخش مجزا طراحی شد تا بتن‌ریزی در محل دیگری انجام شود.

وی تصریح کرد: البته کار می‌توانست سریع‌تر از این انجام شود با این حال با پیمانکار، جلساتی تشکیل شده است تا روند کار سرعت بگیرد.

شهردار زنجان در ارتباط با کمک شهرداری به برنامه پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر زنجان، گفت: مسوولیت همایش پیاده روی جاماندگان با فرمانداری زنجان بوده است و فقط از شهرداری در ارتباط با سطل زباله و نظافت مسیر درخواست کمک شد که شهرداری هم بر اساس مسولیت اجتماعی خود، این وظایف را انجام داد.

در ادامه نیز رئیس کمیسیون حمل و ترافیک شورای شهر زنجان به نیاز شهر درباره ایجاد ایستگاه‌ آتش‌نشانی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: در اغلب شهرها این ایستگاه وجود دارد و امیدواریم در زنجان نیز در یک محل مناسب مثل سبزه‌میدان برای احداث این ایستگاه اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا