جهادگران البرز پیشقراولان جبهه شهادت بودند
جهادگران البرز پیشقراولان جبهه شهادت بودند
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت : جهاد گران این استان در دوران دفاع مقدس از پیشقراولان جبهه شهادت بودند و در این راه 114 شهید تقدیم آرمان های والای انقلاب اسلامی کردند.

به گزارش نوژان نیوز، «عبدالرضا بازدار» در یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه جهادگران این استان در دوران دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشتند، افزود: این جهادگران عملیات های غرورآفرینی را در دوران دفاع مقدس با ساخت سازه ها، سنگرها، خاکریزها و پل ها حمایت و پشتیبانی کردند.

وی از جمله این سازه های تاثیرگذار را پل های خضر، خیبر و بعثت برشمرد و اظهار کرد: این جهادگران و رزمندگان در شرایط محدودیت و کمبود امکانات و زیر گلوله باران دشمن تا دندان مسلح بزرگترین سازه های نظامی را طراحی و ساختند.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط خطرناکتری نسبت به دوران دفاع مقدس داریم، گفت: اکنون دشمن با تمام امکانات امنیت غذایی مردم ما را مورد حمله قرار داده و همرزمان و فرزندان شهدای جهادگر در سنگر دیگری مقابل این هجمه ایستاده اند .

بازدار بیان کرد: تولید کنندگان ومحققان جهادگران امروز نیز همانند رزمندگان دفاع مقدس ، توطئه های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

وی به اقدامات کم نظیر جهاد کشاورزی البرز در توسعه و پیشرفت این بخش اشاره کرد و افزود: البرز کمتر از سه دهم مساحت کشور را دارد ولی ۱.۷ درصد محصولات بخش کشاورزی را تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز تصریح کرد: محور فعالیت های بخش کشاورزی البرز بر دانش بنیان ها و اقدامات نوآورانه و خلاقانه است که در توسعه امنیت غذایی با کشت گلخانه ای، زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و دامی اقدامات خوبی داشته ایم.

وی گفت: به رغم تمام محدودیت در زمینه آب و خاک با علم و فناوری دستاردهای خوبی را رقم می زنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پایان افزود: بیش از ۶ هزار داوطلب مردمی استان البرز در دوران دفاع مقدس در قالب گردان رزمی و زرهی سیدالشهدا (ع) به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند که در نهایت بیش از ۱۱۴ شهید گلگون کفن جهادگر تقدیم کرده است.

در حاشیه این یادواره نمایشگاهی در قالب ارایه دستاوردهای جهاد کشاورزی استان البرز و ادارات تابعه و موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی برگزار شد.