اولین رایزن سلامت ایران به عراق اعزام می‌شود
اولین رایزن سلامت ایران به عراق اعزام می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین رایزن جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت به عراق اعزام خواهد شد.

به گزارش نوژان نیوز، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که به بغداد سفر کرده است، در دیدار با «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق با بیان این مطلب، افزود: جمهوری اسلامی ایران به زودی نخستین رایزن سلامت را به عراق اعزام خواهد کرد تا همکاری ها و اجرای توافقات بهداشتی دو کشور را بیش از پیش تقویت کند.

وی افزود: در این خصوص مذاکرات بین دو کشور نهایی شده است و به زودی رایزن سلامت خود را به منظور توسعه همکاری های بهداشتی و درمانی بین دو کشور به بغداد اعزام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین از مردم عراق که در مراسم پیاده روی اربعین میزبان خوبی برای تمام زائران خارجی از جمله مردم ایران بودند”، تشکر کرد و افزود: در اینجا حاضر شدم تا از طرف ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آیت الله رئیسی و هیات دولت ایران از دولت و ملت عراق که خالصانه برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین (ع) زحمت کشیدند، تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه ایران در ایام اربعین بیش از چهار هزار پزشک و نیروی درمانی به کربلای معلی و نجف اشرف و گذرگاه های مرزی اعزام کرده بود، گفت: در این مدت همکاری خوب و شایسته ای بین بخش های دو وزارتخانه بهداشت ایران و عراق انجام شد و دو کشور برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی (ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری در زمینه بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی با عراق را اعلام کرد.

 

وزیر بهداشت عراق: خواهان استفاده از تجربیات پزشکان ایرانی هستیم

«صالح مهدی الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق نیز با خیر مقدم به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و هیات همراه وی، خواستار افزایش مشارکت دو کشور در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مراسم اربعین سال آینده شد.

وزیر بهداشت عراق همچنین بر اجرایی شدن توافقات دو جانبه در زمینه استفاده عراق از داروهای ساخت ایران تاکید کرد و خواستار حضور فعال تیم های پزشکی ایرانی در بیمارستان های عراق و استفاده از تجربیات پزشکان ایرانی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری بین ایران و عراق در زمینه های مختلف پزشکی، بیش از پیش توسعه یابد.

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از چهار روز پیش به منظور نظارت بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی اربعین به عراق سفر کرده بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا