کُلاهبردار جعل کننده کارت بانکی شهروندان اصفهانی دستگیر شد
کُلاهبردار جعل کننده کارت بانکی شهروندان اصفهانی دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید ‌و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری فردی که با جانمایی دستگاه "اسکیمر" در کارتخوان میوه فروشی خود از شهروندان استان کُلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، “اسکیمر” به دستگاه کپی غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر گفته می‌شود.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با انجام اتحقیقات کارشناسان پلیس مشخص شد که کارت بانکی مالباختگان بدون‌اطلاع آنها کپی شده و متهم اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان افزود: با شناسایی و دستگیری کلاهبردار، پیگیری تحقیقات تخصصی پلیس در این باره ادامه دارد.

مرتضوی تاکید کرد: شهروندان هنگام استفاده از کارتخوان باید به دستکاری نشدن یا نبود تغییرات ظاهری در دستگاه فروشندگان بویژه فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند، دقت کنند و رمز کارت‌های بانکی را خودشان وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

کشف لوازم یدکی قاچاق در مبارکه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک محموله لوازم یدکی قاچاق خودروهای سبک داخلی و خارجی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

سردار حمید علینقیان پور افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر وجود انبار لوازم یدکی قاچاق در یکی از انبارهای شهرستان مبارکه، این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به همراه ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی مبارکه و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت با حضور متصدی انبار از این محل بازدید کردند.

فرمانده انتظامی اصفهان گفت: در این عملیات ۳۱ هزار و ۶۴۳ عدد انواع لوازم یدکی خودروهای سبک داخلی و خارجی فاقد شناسه کالا و قاچاق کشف شد.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه ارزش این محموله ۱۵۰ میلیارد ریال است، گفت: این محموله با دستور اداره تعزیرات حکومتی مبارکه توقیف و موضوع برای رسیدگی قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

کشف ۲۹۵ کیلوگرم تریاک در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری اعضای باند سه نفره قاچاق مواد افیونی و کشف ۲۹۵ کیلوگرم تریاک در عملیات هماهنگ و ضربتی ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ احمد نیکبخت افزود: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی از انتقال یک محموله مواد افیونی به استان مطلع شدند و این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران با کنترل جاده‌های استان در یکی از ورودی‌ها، خودروی مورد نظر را شناسایی و توقیف و ۲۹۵ کیلوگرم تریاک را از آن کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: در این عملیات سه سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا