شرایط تسهیل انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه با حضور مقامات دو کشور بررسی شد
شرایط تسهیل انتقال زندانیان ایرانی از ترکیه با حضور مقامات دو کشور بررسی شد
وضعیت زندانیان ایرانی در زندان‌های ترکیه و شرایط تسهیل انتقال آنان به تهران با حضور مسوولان دو کشور بررسی شد.

به گزارش نوژان نیوز، عسکر جلالیان، معاون امور بین‌الملل وزرارت دادگستری که در راس هیاتی برای شرکت در نشست کمیته انتقال محکومین به آنکارا سفر کرده است با انیس یاووز ییلدیریم رئیس سازمان زندان های ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین علاوه بر تبادل تجربیات، در خصوص بهبود وضعیت زندانیان ایرانی در زندانهای ترکیه و تسهیل در انتقال زندانیان به داخل کشور گفتگو نمودند. در ادامه نیز رئیس سازمان زندان‌های ترکیه، سیستم کیفری و آموزشی این زندانها را تشریح کرد.

همچنین هیات ایرانی با همراهی رئیس سازمان زندان‌های ترکیه از مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی زندانیان در ترکیه و نیز پروژه ACEP (ادغام فناوری های هوشمند در موسسات کیفری) بازدید و توضیحاتی ارایه شد.

هیات کشورمان متشکل از وزارت دادگستری و وزارت خارجه همچنین از پردیس مجتمع زندانهای بزرگسالان و کودکان سینجان واقع در استان آنکارا بازدید در جریان فعالیت ندامتگاه‌های باز و بسته، کارگاه های آموزشی و زندان کودکان قرار گرفتند.

این هیات در ادامه با تعدادی از زندانیان ایرانی که در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان سینجان هستند، دیدار و در خصوص رفع مشکلات آنها گفت و گو نمودند.

جلالیان و هیات همراه روز گذشته نیز با ییلماز تونچ وزیر دادگستری ترکیه دیدار و گفت وگو کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا