برخی بانک های کرج در پرداخت تسهیلات سلیقه ای عمل می کنند
برخی بانک های کرج در پرداخت تسهیلات سلیقه ای عمل می کنند
سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ و ۱۸ به متقاضیان در این شهرستان سلیقه ای عمل می کنند که این امر میزان اشتغالزایی را کاهش داده است .

به گزارش نوژان نیوز،یحیی رمضانی” در نشست کارگروه اشتغال کرج افزود: بنابراین معطلی مردم در صف دریافت تسهیلات بانکی به بهانه نداشتن اعتبار پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: بر این اساس، وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی توسط شعب بصورت بررسی می شود تا علت کم کاری ها در این زمینه مشخص شود.

سرپرست فرمانداری کرج یادآور شد: ۸۷ درصد فعالیت های حوزه اشتغالزایی استان البرز در شهرستان کرج صورت می گیرد در حالی که این شهرستان رتبه چهارم را در میزان اشتغالزایی استان دارد که این امر قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برآورد آمار رشد جمعیتی شهری و مولد اقتصادی استان البرز در مقایسه با کشور بیان کرد: از میزان جمعیت متغیر استان بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان جمعیت غیرفعال هستند یعنی با وجود توانایی کار کردن متقاضی شغل و کار نیستند که این آمار در شاخص کلی اشتغالزایی نیز تاثیر بسزایی دارد و باید زمینه ترغیب این بخش از جامعه را برای حضور در زمینه های شغلی فراهم کرد.

رمضانی گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان البرز در شهرستان کرج سکنی دارند و با توجه به نزدیکی البرز به تهران بخشی از این جمعیت شاغل در تهران هستند.

سرپرست فرمانداری کرج با اشاره به دغدغه های استاندار البرز در افزایش سهم اشتغالزایی شهرستان ها بیان کرد: با وجود اینکه نرخ اشتغالزایی استان در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است اما مدیران باید اشتغالزایی را بعنوان یکی از شاخصه های اصلی ارزیابی عملکرد مدیریتی خود جدی بگیرند.

رمضانی گفت: از ایجاد ۲۵ هزار شغل بعنوان سهم شهرستان کرج رقمی بالغ بر هشت هزار و ۴۲۲ شغل با حدود ۱۱ درصد تحقق یافته است.

سرپرست فرمانداری کرج یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با تحقق ۵۰ درصد فرصت شغلی دستگاه برتر شهرستان کرج در ایجاد شغل است .

وی ادامه داد: در نشست بعدی کارگروه اشتغال شهرستان کرج دستگاه برتر و بانکی که بیشترین سهم پرداخت تسهیلات بانکی را داشته است با اهدا لوح تقدیر مورد تجلیل قرار می گیرند.

سرپرست فرمانداری ویژه کرج تاکید کرد: به منظور پایش عملکرد دستگاه ها برای ثبت اشتغالزایی در سامانه رصد به مدت یک هفته تمام دستگاه های شهرستانی در وضعیت عملکردی ثبت اشتغال مورد بازدید میدانی قرار می گیرند.

رمضانی، پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را نیز مهم برشمرد و گفت: هیچ عذر و بهانه ای برای بی اطلاعی بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مشاغل خانگی قابل پذیرش نیست.

هم اکنون ٨ شعبه بانکی درشهرستان کرج برای پرداخت تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی مامور به ارایه تسهیلات هستند.