جان بخشیدن به دیوار شهر کرج با هنر نقاشی و رنگ آمیزی
جان بخشیدن به دیوار شهر کرج با هنر نقاشی و رنگ آمیزی
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از امحاء نازیبایی دیوارهای شهر با تکنیک «سندبلاست» و «باتیس» خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عاقلی در تشریح مزایای استفاده از سند بلاست در بهسازی دیوارهای شهری گفت: تکنیک سندبلاست، شیوه کارا و مؤثر برای امحاء شعارنویسی و تبلیغات و پاکسازی هرگونه آلودگی از روی سطوح مختلف و رنگ آمیزی است.

علیرضا عاقلی با بیان اینکه امروزه رنگ آمیزی روی جداره های بافت دار مثل آجر و بتن منسوخ شده و استفاده از تکنیک «سند بلاست» و «باتیس»  با رنگ طبیعی جلوه ای متفاوت به جداره های شهری می بخشد اظهار داشت: به همت اداره هنرهای شهری معاونت زیبا سازی بیش از پنج هزار متر مربع از جداره های شهری با استفاده از سند بلاست و ۱۶ هزار متر مربع نیز امحاء و رنگ آمیزی شده است.

این مسئول به بهسازی دو هزار متر مربع از جداره های شهری با استفاده از تکنیک باتیس اشاره کرد و افزود: تکنیک باتیس استفاده از نوعی پوشش پلیمری برای نقاشی دیواری بوده و از مزایای استفاده از این روش استحکام و با دوام بودن، قابل شست‌وشو بودن و عدم استفاده از مواد آلاینده زیست محیطی و صرف هزینه کمتر است.

وی با تأکید بر اینکه، وجود ناهنجاری‌های بصری مانع اجرای طرح‌های نوین و خلاق زیباسازی محسوب می‌شود، گفت: اجرای طرح پاکسازی جداره‌های شهری از جمله راهکارهای رفع آشفتگی و ناهنجاری‌های بصری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: اجرای طرح‌های زیباسازی شهر در آستانه فصل جدید باهدف ارتقای سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی همچنین تقویت مشارکت شهرداری با مراکز آموزشی در مباحث شهری و ایجاد فضای بانشاط و دل‌نشین در آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان با جدیت بیشتری دنبال می شود.