تشکل های مردمی اصلی ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر است
تشکل های مردمی اصلی ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر است
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اصلی ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر تشکل های مردمی است که به عنوان مطالبه گر ورود کنند.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین طاهری آکردی در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران در ساری افزود: تشکل های مردمی ظرفیت بالایی است و باید مطالبه گری را به آنها آموزش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه مصادیق منکر و معروف در دستگاهها پیدا شود این مهم مورد توجه ادارات قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: همراهی با دیگر دستگاهها اصل است و امکانات و تجهیزات ستاد مردم هستند و باید این موضوع ترویج دهیم که بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری آکردی گفت: مردم ریشه های حجاب و عفاف دارند اما با راه انداختن برخی سبک ها و هیجانات باعث می شود که برخی ها به این سمت و سو می روند.

وی ادامه داد : در دستگاهها از ظرفیت قانونی باید در مراحل گزینش، تبدیل وضعیت ها استفاده شود و یا در دانشگاه‌ها کمیته قانونی وجود دارد که باید این موارد اعمال شود.

همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت این ستاد براساس منویات مقام معظم رهبری مکلف به اجرای برنامه های ابلاغیه ستاد کشور است.

غلامرضا عبدی گفت: حاکمیت نظام برای اجرای حجاب سه متولی در نظر گرفتند ستاد امربه معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج و سپاه و نیروی انتظامی که اقدام عملی در این خصوص با آنهاست.

همچنین نماینده ولی فقیه در مازندران در این جلسه با بیان اینکه برای احیای امربه معروف و نهی ازمنکر باید مبارزه با علت داشته باشیم، اظهار کرد: در مسئله بی حجابی و کشف حجاب باید در سه سطح باید مبارزه شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی برلزوم مبارزه با افرادی که مروج بی حجابی در جامعه هستند تاکید کرد و افزود: نظارت بر دستگاه های اجرایی نیز با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین کارکنان ادارات و بانک ها باید مورد توجه باشد.

وی به مشکل خانواده ها برای تامین لباس متعارف از بازار پوشاک اشاره کرد و گفت: البسه بدون ضابطه در حال تولید و عرضه است که باید با این موضوعات برخورد شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا