شورای شهر بومهن شهردار جدید را انتخاب کند
شورای شهر بومهن شهردار جدید را انتخاب کند
استاندار تهران با اشاره به اعاده به خدمت اعضای شورای اسلامی شهر بومهن گفت: این شورا اختیار دارد که در طی ۲ سال باقی مانده شهردار جدید را انتخاب و معرفی کند.

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا فخاری در حاشیه برگزاری نماز جمعه در محل مسجد الغدیر شهر پردیس به خبرنگاران گفت: شهردار کنونی از استاندار حکم دارد و قاعدتا شورای اسلامی شهر که روی کار بیاید، برای انتخاب شهردار جدید اختیار دارد.

وی ادامه داد: اگر انتخاب را شورای اسلامی جدید بر عهده بگیرد شهردار دیگر مسئولیتی نخواهد داشت و نیاز به استیضاح نیست، شهردار فعلی تا انتخاب شهردار بعدی به عنوان سرپرست خدمت رسانی می کند.

استاندار تهران با اشاره به اعاده خدمت اعضای شورای اسلامی شهر بومهن، توضیح داد: بر اساس ضوابطی اعضای شورای اسلامی اعاده به خدمت شدند از طریق مراجع قضایی و طرح شکایتی بوده و ما هم از این اعاده استقبال می کنیم.

فخاری ادامه داد: در زمان نبود شورای شهر، مسئولیت های شهرداری به عنوان قائم مقام بر عهده بنده بود که از این پس این مسئولیت به شورا محول می شود.

 

از مترو پردیس تا رفع کمبودها

وی با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی نمازگزاران حاضر در مصلی، توضیح داد: متروی پردیس، رفع کمبودها در موضوعات حاشیه ای مانند مدرسه و نیازمندی ها و خدمات عمومی عمدتا برمی گردد به حوزه های تعهدی که بخش های اجرایی دولت باید در امتداد کار تکمیل پروژه های مختلف شهرستان در دستور کار قرار دهند.

استاندار تهران گفت: بیشتر نگرانی ما مربوط است به مناطقی که به صورت غیر متعارف ساخته شده مثل شهرک امام رضا(ع) و مناطق دیگر باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد؛ مسائل زیربنایی و روبنایی مردم در این مناطق حل و فصل شود که جزو مشکلاتی است که در حاشیه شهرستان پردیس داریم.

فخاری افزود: بخش مربوط به سرمایه گذاری که در حوزه صنعتی صورت پذیرفته و مغایر با اصول هست و باید ساماندهی شود خاصه بخش مربوط به آلاینده های محیطی که این بخش ها تولید می کنند باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: حمل نقل عمومی و چگونگی استفاده مردم از بزرگراه تهران -پردیس جزو دغدغه های مردم بود که مقرر شد پی گیری کنیم و مشارکت بخش خصوصی در توسعه ساخت و ساز و فعالیتهای ساختمانی مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا