سامان بخشی گردشگری روستایی در البرز آغاز شد
سامان بخشی گردشگری روستایی در البرز آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز سامان بخشی گردشگری روستایی استان با هدف اشتغالزایی، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی این مناطق خبر داد.

به گزارش نوژان نیوز، “رحیم خاکی ” در نشست بررسی وضعیت گردشگری روستایی البرز افزود: این طرح در روستاهای شهرستانک، سنج، اورازان، ورده و اغشت استان البرز در به صورت نمونه به اجرا درآمده است .

وی با اشاره به بازدید خود از روستای سنج استان البرز گفت: این روستا با دارا بودن قابلیت های طبیعی فوق العاده، جزو یکی از روستاهای هدف گردشگری محسوب می‌شود و ساماندهی حضور گردشگران در این گونه روستاها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته از روستای سنج برخی نارضایتی‌های اهالی نسبت ایجاد ترافیک با توجه به جغرافیای روستا و فرهنگ نامتناسب گردشگران با روستا وجود داشت که نیازمند اقدامات لازم است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مرتبط با ساماندهی حضور گردشگران در روستاها در کمیسیون امنیت گردشگری استان مطرح شده است ، گفت: در این زمینه همچنین نیاز است با تعامل با شورای فرهنگی و شورای تأمین علاوه بر در نظر گرفتن آسایش و رفاه ساکنین روستا، نسبت به تأمین نیازهای گردشگران در روستاها، بسته اقداماتی تهیه شود.

خاکی آموزش جامعه محلی روستاهای هدف گردشگری با رویکرد ارتقای دانش پذیرایی از گردشگران و همچنین فرهنگسازی برای حضور به‌هنجار گردشگران در روستاها را ضروری برشمرد.

وی ظرفیت البرز در زمینه روستاگردی را بسیار بالا عنوان کرد و تصریح کرد: حضور گردشگران در روستاهای هدف گردشگری یک فرصت برای رونق اشتغال و اقتصاد روستاهاست و باید از این فرصت به شیوه درستی بهره برد.

استان البرز حدود ۳۰۰ روستا دارد که بیش از ۲۰۰ روستای آنها هدف گردشگری قرار دارند.