۷۸ درصد جرایم البرز مربوط به سرقت و مواد مخدر است
۷۸ درصد جرایم البرز مربوط به سرقت و مواد مخدر است
رییس دادگستری استان البرز گفت: ۷۸ درصد جرایم مربوط به سرقت و مواد مخدر است که بیشترین فراوانی را در بین جرایم این استان دارند .

به گزارش نوژان نیوز، ” حسین فاضلی هریکندی” در نشست خبری افزود: استان البرز با تراکم بالایی از زندانیان مواجه است که در این زمینه درتلاش هستیم تا جایی که ممکن است در آن حبس زدایی داشته باشیم .

وی بیان کرد: براین اساس هر پرونده غیر سرقت و مواد مخدرکه برای اولین بار باشد و شاکی خصوصی و جرم خاصی نداشته ارفاق داده می شود.

رییس دادگستری استان البرز گفت: براساس بررسی ها بیکاری و عدم شغل ثابت از علل بروز سرقت و مواد مخدر است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه زندان رجایی شهر در داخل شهر قرار داشت، افزود: ضرورت های شهری ایجاب می کرد که این زندان منتقل شود، ۲ زندان در مدیریت استان تهران است و ندامتگاه مرکزی کرج و فردیس در مدیریت استان البرز قرار دارد .

وی یادآور شد: وجود زندان ها سبب سکونت خانواده های غیربومی در اطراف شهرها شده که مشکلات فرهنگی و اجتماعی خاص خود را به همراه دارد .

رییس دادگستری استان البرز گفت: یکی از شاخص های قوه قضاییه ورود مساله محور رییس قوه در موضوعات مختلف از جمله پرونده های کثیرالشاکی است که برای اطلاع از مشکلات فقط به گزارش ها اکتفاء نمی شود .

فاضلی هریکندی اضافه کرد: با انتقال زندان رجایی شهر در هفته گذشته شاهد تخلیه زندانیان و تعطیلی همیشگی این زندان بودیم .

تعطیلی زندان رجایی شهر در پاسخ به مطالبه چند ساله مردم کرج بود

وی تعطیلی زندان رجایی شهر را مطالبه مردمی دانست که چندین سال از سوی مردم بیان شده بود و گفت: برای رفاه حال مردم این اقدام صومرت گرفت و این زندان کاملا تخلیه شده است .

فاضلی هریکندی اضافه کرد: برای واگذاری اراضی این زندان تشریفات حقوقی نیاز است که به مدیریت استان با هماهنگی سازمان زندان ها اقدام می شود .